استاندار قزوین گفت: فرهنگ و هنر از سرمایه‌های اصلی کشور به شمار می‌روند و هویت ایرانی با پاسداشت و تکیه بر آن‌ها حفظ می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست شواری سیاست گذاری پنجمین دوسالانه خوشنویسی افزود: در فرایند جهانی شدن و در حوزه‌های صنعتی آن چنان که باید فعلا نمی‌توانیم عرض اندام کنیم، اما با تکیه بر فرهنگ و هنر، باید خود را از حذف و حل شدن، حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: در چهار دوره گذشته تجربه خوبی در برگزاری دوسالانه خوشنویسی در استان به دست آمده است و با تکیه بر این تجارب می‌توان دور پنجم این رویداد را بهتر و باشکوه‌تر برگزار کرد.

استاندار ادامه داد: باید توجه کرد که اگر قرار است این دوسالانه به نام یک خوشنویس برجسته استان نامگذاری شود به سبک آن شخصیت نیز در این همایش پرداخته شود و یا اینکه برای دوری از تکراری شدن این همایش‌ها هر دوسالانه به یک سبک نسخ یا ثلث برگزار شود.

زاهدی اضافه کرد: می‌توان برنامه‌های جنبی و فروشگاه‌های آثار هنری را نیز در این همایش‌ها برای برگزاری باشکوه‌تر آن برنامه ریزی کرد و از سایر ظرفیت‌های استان برای کمک به اقتصاد این هنر بهره برد.

زاهدی همچنین گفت: برای برگزاری این همایش علیرغم تنگنا‌های مالی تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست و از حمایت‌های لازم برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری مضایقه نخواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری همایش فیزیک و کنگره سه هزار شهید در استان باید برنامه ریزی دقیق برای برگزاری این همایش صورت گیرد و اسامی میهمانان خارجی برای میزبانی، اسکان و حمل ونقل و برنامه‌های جنبی زودتر جمع بندی و اعلام شود.

انتهای پیام/

نشست شواری سیاست گذاری پنجمین دوسالانه خوشنویسی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.