پنجمین جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ در جشنواره نمایش‌های خیابانی که از پنجم تا دهم اردیبهشت ماه در پارک ائل گلی تبریز برگزار شد در بخش:کار اولی‌ها و در طرح و ایده: هیات داوران لوح سپاس، جایزه نقدی و تندیس جشنواره را به راضیه سربازی طراح و ایده پرداز نمایش خیابانی مجلس خاک سپاری اهدا کرد.

در این بخش از سمیه قلی زاده برای نمایش مایه حیات و شکوفه نظری برای نمایش مجلس خاکسپاری، به عنوان بازیگران منتخب زن تجلیل شد.

در بخش بازیگران برتر مرد هم بهزاد قاری حقیقت برای نمایش در مترو و هژیر سام احمدی برای نمایش حکم جلب لوح سپاس و جایزه نقدی جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش نمایش منتخب برای حضور در جشنواره سراسری سوره ماه حوزه هنری هیات داوران، با توجه به اهمیت پرداخت به مقوله آسیب‌های اجتماعی و لزوم آگاهی بخشی همگانی و ارتقای اخلاق مداری دینی، نمایش پارک ازدواج را برای حضور در جشنواره سراسری سوره معرفی کرد.

هیأت داوران این جشنواره در بخش خادمین شهر، از ۱۵ بازیگر نمایش «پارک ازدواج» تجلیل کرد. جایزه ویژه هیات داوران هم به مینا نوعی اهدا شد.

در بخش مسابقه قسمت طرح و ایده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش هویت گمشده اثر حامد نوری منافی زاد اهدا شد و لوح سپاس و جایزه نقدی هم به ایده پرداز نمایش خیابانی هر اوخیان ملا نصرالدین اولماز اثر جمال ساقی نژاد تعلق گرفت.

همچنین لوح سپاس و جایزه نقدی این جشنواره هم به ایده پردازی نمایش تابع معکوس چهارچوب درخت رسید.

در قسمت بازیگری زن این بخش نیز هیات داوران از بازیگر خردسال نمایش خیابانی تابع معکوس چهارچوب درخت قدردانی کرد و لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به فریبا اسکندری برای نمایش جاده اهدا کرد.

در قسمت بازیگری مرد بخش مسابقه هم تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عنوان رتبه اول به نمایش هر اوخیان ملا نصرالدین اولماز اثر جمال ساقی نژاد تعلق گرفت و لوح سپاس و جایزه نقدی رتبه دوم هم به بازیگر نمایش جایی برای پیرمرد‌ها نیست اثر حامد نوری منافی زاد رسید.

در بخش کارگردانی:رتبه اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی: برای نمایش هر اوخیان ملا نصرالدین اولماز، جمال ساقی نژاد، رتبه دوم: جایزه نقدی، لوح سپاس برای نمایش هویت گمشده، حامد نوری منافی زاد و رتبه سوم جایزه نقدی، لوح سپاس برای نمایش تابع معکوس چهارچوب درخت مهدی محمدی ارشد تعلق گرفت.

هیات داوران در بخش نمایش برگزیده به طور مشترک نمایش‌های «هر اوخیان ملا نصرالدین اولماز» و «هویت گمشده» را برتر دانست.

در این جشنواره بین المللی همچنین ۱۰ کشور خارجی شامل کشور‌های عراق، تاجیکستان، ایتالیا، قزاقستان، آلمان، اتریش، آذربایجان، مقدونیه، ترکیه و گرجستان با ۱۲ نمایش در بخش مسابقه جشنواره حضور داشتند. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری جشنواره نمایش‌های خیابانی درتبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.