مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز آغاز پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم از بیستم دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسین آذرنیا مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در نشست خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم گفت: جشنواره تبریزیم از چهار سال گذشته رویداد بزرگ فرهنگی در شهر بوده که امسال تنها تفاوت این جشنواره این است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با تاکید به اینکه باید هر شهروند نقش خود از جشنواره تبریزیم را بداند،گفت: در طول چند ماه گذشته ادوار جشنواره سال‌های پیشین مورد مطالعه قرار گرفته تا ایرادات رفع شود و یک جشنواره‌ای متناسب با نام تبریز برگزار کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز با اشاره به اینکه خبرنگاران به عنوان فرهیختگان تبریز در هر زمانی مسوولان را مورد مطالبه قرار داه‌اند ولی اقدامات انجام شده آن مسوولان است که به یاد می‌ماند و هیچ‌گاه کارها و اقدامات به نام یک شخص ثبت نمی‌شود بلکه به اسم خود شهر ثبت شده و در یادها می‌ماند.

وی افزود: وظیفه کاری و اداری ماست که برای شهر خدمت‌رسانی کنیم ولی هر کاری که انجام می‌شود صرفاً برای توسعه شهری از همه ابعاد است.

آذرنیا با تاکید به نقش اصحاب رسانه و متولیان فرهنگی در نمایش اقدامات فرهنگی انجام شده در شهر، ابراز کرد: خبرنگاران زیادی داشتیم که در طول برگزاری جشنواره‌ها اقدامات و کارها را ثبت و ضبط کرده و خستگی از تن مسوولان به در می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر کارهای فرهنگی در تبریز رواج یافته است و شهرداری با یکسری اقدامات و رویدادهای انجام شده، کارهای فرهنگی را در شهر رواج داده‌اند، بیان کرد: برگزاری جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» در تلطیف فضای جامعه نقش موثری خواهد داشت زیرا ما زمانی را دیده‌ایم که عکاس به راحتی نمی‌توانست از سطح شهر عکس بگیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز اذعان داشت: رامین راستی به عنوان دبیر جشنواره خادمین شهری، فرزاد تقی‌لر به عنوان دبیر جشنواره بخش کار اولی‌ها در جشنواره بین‌المللی نمایش خیابانی خواهند بود.

وی با بیان اینکه اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی مبنای اصلی کارهای ماست، ادامه داد: جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز «تبریزیم» برای اولین بار در سطح کشور خواهد بود که بیش از پنج ماه و همه روزه در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

آذرنیا یادآور شد:کارناوال شهری این جشنواره به صورت باشکوه در بیستم دی ماه افتتاح خواهد شد و تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه قیام ۲۹ بهمن امسال چله خود را خواهد گذراند، از این رو نگاه ویژه به قیام ۲۹ بهمن و دهه فجر و ایام فاطمیه در نمایش‌ها خواهیم داشت.

مدیرعامل فرهنگی و هنری شهرداری تبریز برنامه‌های نمایشی در بازه‌های زمانی مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: با ۱۰ کشور از جمله فرانسه، آلمان، آذربایجان، عراق، گرجستان، ارمنستان، روسیه، اوکراین و بلاروس رایزنی کرده‌ایم که هر کدام از این کشورها یک تا دو نمایش در تبریز به صحنه خواهند برد.

آذرنیا با اشاره به اینکه ۱۶ فروردین ماه آغاز اجرای عمومی و مسابقه‌ای جشنواره است، ادامه داد: برنامه‌ها در پارک‌ها، مجتمع‌های عمومی و مسکونی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش

توجه ویژه به 40 سالگی قیام ۲۹ بهمن در نمایش‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.