وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استقبال از حذف آزمون، تصمیم قطعی را تابع نظر رئیس‌جمهوری دانست.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست خبری با خبرنگاران درباره مستثنی شدن آموزش و پرورش از قانون خدمات کشوری گفت: این موضوع بارها مورد بحث قرار گرفته است اما هنوز خارج شدن آموزش و پرورش از پوشش قانون خدمات کشوری به طور جدی مطرح نیست ولی مجلس به دنبال آن است.

وی افزود: طرحی که حالا در مجلس به دنبال بررسی است روی نظام حقوقی معلم تاثیر گذار است اما ویژگی و مختصات هنوز قابل ترسیم نیست.

بطحایی درباره فعالیت دانشگاه فرهنگیان با سرپرست گفت: در جلسات آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیر آموزش و پرورش درباره حذف آزمون مدارس سمپاد گفت: همچنان منتظر ابلاغ رئیس جمهوری برای تصمیم قطعی هستیم و امیدوارم تا سه چهار روز آینده این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حذف آزمون دوره ابتدایی کماکان در آموزش و پرورش برقرار است و استقبال خوبی در جامعه علمی و دانش آموزان از این موضوع شده است و چنانچه پذیرش در دوره اول باشد، بدون آزمون و با روش های دیگر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت آموزش‌های الکترونیک و کارایی آن گفت: برای سال تحصیلی آینده براساس نرم افزاری که پیش بینی شده است، برنامه جامعه ای در مرکز نیروی انسانی برای توسعه صلاحیت های حرفه ای در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص ترسیم برنامه جامع نیروی انسانی گفت: گستره کاری در آموزش و پرورش به نحوی است که در دورترین نقاط کشور معلم داریم و ساماندهی به معنای این است که با مناسبترین روش کار پیش گرفته شود و و از سال تحصیلی آینده سامانه ای برای ساماندهی نیروی انسانی داریم.

تجمیع مدارس در روستاها عامل ترک تحصیل عده‌ای از دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای تحقق عدالت آموزشی باید مدارس با جمعیت کم را داشته باشیم و نمی توانیم مدارس را در برخی روستاها تجمیع کنیم چرا که باعث ترک تحصیل عده ای از دانش آموزان خواهد شد.

بطحایی درخصوص دوره های جدید آموزشی و توانمندسازی معلمان اظهار کرد: ما دائما باید معلمان را با ویژگی های جدید آشنا کنیم، دوره جامع آموزش مهارتی را پیش بینی کردیم که در مرحله اول برای مدیران و پس از آن برای معلمان خواهد بود.

بطحایی درمورد انتشار دفترچه آزمون استخدامی و زمان آن گفت: امیدوارم دفترچه آزمون استخدامی هرچه زودتر اطلاع رسانی شود، سازمان سنجش هم از حیث زمان در تنگناست و پیش بینی می کنم بعد از تعطیلات دفترچه منتشر شود.

بطحایی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی با اشاره به اینکه طرح نماد را برای این منظور داریم، گفت: برای سال تحصیلی آینده با اهتمامی که سایر دستگاه ها دارند امیدوارم گستردگی را بیشتر کنیم همچنین سامانه ای را برای رصد بیشتر دنبال کردیم و گزارش موجود در آسیب های اجتماعی را دنبال می‌کنیم.

وی درباره زمان راه اندازی تلویزیون تعاملی با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی است تلویزیون آغاز شده است، گفت: زیرساخت های نرم افزاری تهیه شده است و امیدوارم در اردیبهشت ماه رونمایی اصلی را داشته باشیم.

ضرورت تغییر تقویم آموزشی

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی با اشاره به اینکه تغییر تقویم ضرورت است، تصریح کرد: شرایط آب و هوایی مختلف باعث می شود در تقویم آموزشی با مشکل مواجه باشیم؛ به دنبال ایجاد انعطافی هستیم اما شروع و پایان سال در قانون مشخص است.

وی افزود: مجلس با کلیات موضوع موافق است. کار مشترکی با میراث فرهنگی در دست تهیه داریم تا بتوانیم در میانه سال تحصیلی فاصله‌ای دو هفته‌ای ایجاد کنیم اما تا کنون به نتیجه مشخصی نرسیدیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت پیامرسان‌های داخلی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های پیام‌رسان‌های خارجی در این وزارتخانه تعطیل شده است و کارها بر مبنای پیام‌رسان‌های داخلی پیش می‌رود و خودم هم باید فعالیتم‌ را در پیامرسان‌های داخلی بیشتر کنم.

وی درباره تحقق شعار سال گفت:‌ برای تحقق این شعار نیازمند گفتمان سازی در جامعه هستیم و یکی از مواردی که باید به آن بیشترین توجه را داشته باشیم موضوع استفاده از لوازم التحریر داخلی است که اکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
250 هزار دانش آموز مقطع ششم برای آزمون بلاتکلیف هستند.در حقیقت 250 هزار خانواده بلاتکلیف است . مهلت 3و4 روزه که فرمودید ( نقل به مضمون ) که تمام شده خانواده ها بابت آزمون و ثبت نام فرزندانشان نگران هستند. تا کی .تا چه زمانی با روح روان خانواده ها بازی میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
250 هزار دانش آموز مقطع ششم برای آزمون بلاتکلیف هستند.در حقیقت 250 هزار خانواده بلاتکلیف است . مهلت 3و4 روزه که فرمودید ( نقل به مضمون ) که تمام شده خانواده ها بابت آزمون و ثبت نام فرزندانشان نگران هستند
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
250 هزار دانش آموز مقطع ششم برای آزمون بلاتکلیف هستند.در حقیقت 250 هزار خانواده بلاتکلیف است . مهلت 3و4 روزه که فرمودید ( نقل به مضمون ) که تمام شده خانواده ها بابت آزمون و ثبت نام فرزندانشان نگران هستند
Iran (Islamic Republic of)
کردیار
۱۷:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
این هفتە ، هفتە بعد، بعد تعطیلات...
چقد با برنامه ریزی میرن جلو وزرات آموزش و پرورش ، از دی ماه منتظر استخدامی هستیم
-
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
بعد از تعطیلات دفترچه منتشر شود.
بعد کدام تعطیلات عید فطر
عید چه سالی
آخرین اخبار