اشتغال جوانان مهمترین موضوع در حوزه اقتصاد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزدگفت:در حوزه اقتصاد، مهمترین موضوع اشتغال جوانان و در حوزه فرهنگی موضوع ازدواج جوانان اهمیت بالایی دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مشکلات و معضل های جوانان آن قدر گفته شده که همه از جمله دولتی و غیر دولتی‌ها از آن خبردارند، اما به طور کلی در حوزه اقتصاد، مهمترین موضوع اشتغال جوانان است و در حوزه فرهنگی موضوع ازدواج جوانان اهمیت بالایی دارد.

فخرالسادات خامسی با تاکید بر اجتناب از اقدامات و سیاست‌های پراکنده در حوزه جوانان افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت مشارکت اجتماعی جوانان و نقش خود مراقبتی از فرزندان در کانون خانواده امکان پذیر می‌شود.

وی گفت: افزایش بودجه حوزه‌های مرتبط با جوانان حاکی از توجه دولت تدبیر و امید به این قشر است که اقدامات خوبی نیز انجام شده است، اما هنوز برنامه و سیاست گذاری دقیقی و منسجمی برای حل مشکلات جوانان در تمام بخش‌ها و نهاد‌ها وجود ندارد و اغلب اقدامات و کار‌هایی که در حوزه جوانان انجام می‌شود پراکنده است.

خامسی با تاکید بر اجتناب از اقدامات و سیاست‌های پراکنده در حوزه جوانان خاطرنشان کرد: باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق و سیاست گذاری صحیح انجام شود و نقشه راهی در این حوزه برای نزدیک شدن بیشتر به هدف و رفع مشکلات جوانان تدوین شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: امروزه خانواده‌ها از نقش خود مراقبتی نسبت به فرزندان دور شده اند و اغلب حل مشکلات را به دولت واگذار می‌کنند و انتظار دارند دولت و نهاد‌های دولتی مشکلاتی که جوانان با آن درگیر هستند را حل کنند این در حالی است که در گذشته این خانواده‌ها مسئول حل مشکلات جوانان خود بودند.

خامسی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت قدرت ارتباطی و افزایش مشارکت اجتماعی جوانان را ضروری دانست و ادامه داد: افزایش مشارکت‌های اجتماعی جوانان به دلیل این که نوعی تمرین ارتباط و تعامل با یکدیگر، مسئولان و اجتماع است، می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در حل مشکلات جوانان به دست خودشان داشته باشد چرا که خودشان با مشکلات آشنا شده و برای رفع آن تلاش خواهند کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به افزایش فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در سال‌های اخیر گفت: سامان دهی و هدایت جوانان برای ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی در جامعه تا حد زیادی آن‌ها را از آسیب‌های اجتماعی دور خواهد کرد، اما اگر به حال خود رها شوند به راحتی جذب هر گروه و یا هر فعالیت مخربی می‌شوند.

انتهای پیام/ی

توژه ویژه به موضوع اشتغال   و  ازدواج  جوانان

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار