فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان، ارتباط سپاه و ارتش را عمیق و تاریخی خواند و گفت: این ارتباط از زمان تأسیس سپاه پاسداران آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار غلامرضا سلیمانی امروز در همایش وحدت و اخوت رده‌های مستقر سپاه و ارتش در استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان ارتباط نزدیکی بین رده‌های مستقر ارتش و سپاه وجود دارد.

وی افزود: هیچ‌گونه مسأله‌ای که دل‌مشغولی ایجاد کند، میان ارتش و سپاه وجود نداشته و ندارد؛ استان اصفهان از حضور امیر آذرافروز که دارای روحیه انقلابی، ولایی و بسیجی است، متنعم است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان با بیان این که ارتباط عمیق سپاه و ارتش ریشه تاریخی دارد، گفت: این ارتباط با حضور انفاس قدسی شهدایی همچون سپهبد صیاد شیرازی و فرمانده دلاور شهید عباس بابایی در استان اصفهان از زمان تأسیس سپاه پاسداران آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هم امیر موسوی آنگاه که ضرورت دفاع از انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند، این‌گونه به صحنه می‌آید و از سپاه پاسدارن دفاع می‌کند که مورد تقدیر فرمانده معظم کل قوا قرار می‌گیرد و این باعث افتخار برای کل نیروهای مسلح است.

 در ادامه این دیدار  فرمانده ارشد آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: در واقع ارتش و سپاه وحدت انسجام و همدلی خود را از ابتدای جنگ شروع کرده‌اند و در خلال دفاع مقدس تکمیل کردند؛ سپس وارد مرحله‌ای جدید شد که آن مرحله هم‌افزایی است و مرحله هم‌افزایی ایجاد نمی‌شود مگر این که همدلی و وحدت قبل از آن شکل گرفته باشد.

امیر محسن آذرافروز تصریح کرد: وحدت در درجه اول حکم خداوند است و در بین مؤمنان باید به شکل قوی‌تری صورت گیرد؛ ما اگر روایات اهل بیت(ع) را در زمینه نظامی بنگریم سراسر آیین‌نامه است و هیچ احتیاجی به آیین‌نامه‌های خارجی نداریم.

وی با اشاره به سخنان امام راحل (ره) یادآور شد: امام خمینی(ره) از ارتش وسپاه می‌خواست که یک دست واحد در مقابل مخالفان نظام اسلامی باشند که تا امروز این دو سازمان به وصیت امام خمینی(ره) عمل کرده‌اند.

فرمانده ارشد آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مقام معظم رهبری هم بر وحدت و برادری این دو سازمان توصیه‌هایی دارند و بر آشکار کردن این برادری‌ها تأکید می‌کنند؛ برگزاری چنین همایش‌هایی هم برای آشکار کردن این برادری‌ها در مقابل دید مردم است.

آذرافروز با اشاره به هم‌افزایی منحصر به فرد نیروهای ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس عنوان داشت: تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی مانند قرارگاه کربلا و انجام عملیات‌های دقیق و بسیار زیبایی مانند بیت‌المقدس و فتح‌المبین که در دانشگاه های نظامی دنیا در حال تدریس است، نمونه بارز این وحدت و برادری است.

وی خطاب به سپاه اضافه کرد: ما به عنوان سربازان پیرو امر ولایت اطاعت امر از رهبر خود می‌کنیم و راه روشن رهبرمان را با میل و رغبت تمام پی می‌گیریم و این اصرار بر همدلی بین سپاه و ارتش برای نشان دادن به استکبار جهانی است که اگر دشمن در مورد سپاه پاسداران فکر پلیدی داشته باشد باید بداند نخستین سدی که مقابل خود خواهد دید ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی سید شهدا(ع) استان‌های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم متذکر شد: در اوایل انقلاب منافقان شعار انحلال ارتش را می‌داند، امام راحل(ره) با شناختی که از ارتش داشتند مقابل آن‌ها ایستاد و ارتش را مدافع انقلاب کرد.

سردار استکی افزود: بعدها هم این سخنان بر علیه سپاه از زبان برخی افراد خارج شد و در زمان بنی‌صدر موقعی که به سپاه تجهیزات داده نمی‌شد برادران ارتشی به پاسداران مخفیانه سلاح می‌دادند.

وی ابراز داشت: امروز نیز برخی افراد در داخل و خارج با زبان منافقانه سعی در اختلاف بین نیروهای مسلح دارند که سرشان به سنگ خواهد خورد.

در پایان امیر آذرافروز ضمن درخواست عضویت و صدور کارت فعال بسیج برای فرماندهان ارتش استان اصفهان جهت همکاری بیشتر دو سازمان چند پیشنهاد از جمله انجام رزمایش مشترک توپخانه در هفته دفاع مقدس و تبادل اطلاعات در امر آموزش کارکنان و همچنین بسیجیان ارائه داد که مورد استقبال فرماندهان سپاه استان قرار گرفت.

 

انتهای پیام/م

 

همایش وحدت و اخوت رده‌های مستقر سپاه و ارتش در استان اصفهان

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.