در پی اعتراضات اخیر در ارمنستان، رهبر حزب مخالف این کشور رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرارات میرزویان، یکی از اعضای  حزب یلق (اتحاد لیبرال) ارمنستان گفت این گروه پارلمانی، «نیکول پاشینیان»، رهبر حزب مخالف دولت این کشور  را رسما به عنوان نامزد نخست‌وزیری این کشور برگزیده است.

میرزویان گفت: «این حزب پاشینیان را به عنوان نامزد سمت نخست‌وزیری پیشنهاد داده است. یلق امروز با اعضای سه جناح دیگر مجلس از جمله حزب جمهوری‌خواه ملاقات خواهد داشت.»

این نماینده پارلمان اظهار کرد تمام قانون‌گذارانی که در مورد سرنوشت کشور نگران هستند به پاشینیان رای خواهند داد.

حزب انقلابی فدراسیون ارمنستان اوایل امروز (دوشنبه) اعلام کرد از نامزدی پاشینیان برای سمت نخست‌وزیری حمایت خواهد کرد. حزب جمهوری‌خواه ارمنستان نیز که پیش از این قدرت را در دست داشت، تصمیم گرفت نامزدی برای این سمت نداشته باشد.

پس از آن که اوایل ماه آوریل «سرژ سرکیسیان»، رئیس‌جمهور سابق ارمنستان به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور معرفی شد، بحرانی سیاسی کشور را در بر گرفت. سرکیسیان از سال 2008 تا زمان انتصابش به عنوان نخست‌وزیر، سمت رئیس‌جمهور را بر عهده داشت، اما به دلیل محدودیت دوران ریاست‌جمهوری مجبور شد آن را کنار بگذارد.

سرکیسیان دوشنبه گذشته در پی اعتراضات ضد دولتی استعفا داد. «کارن کاراپتیان»، معاون اول نخست‌وزیر به طور موقت این سمت را در اختیار دارد. اما راهپیمایی‌ها همچنان ادامه دارد، زیرا معترض‌ها خواستار یک نخست‌وزیر موقت هستند که از اعضای حزب حاکم در ارمنستان نباشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار