«کارن کاراپتیان»، نخست‌وزیر موقت ارمنستان، پیشنهاد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، کارن کاراپتیان، نخست وزیر موقت ارمنستان، روز چهارشنبه و در پی استعفای «سرژ سرکیسیان»، نخست وزیر پیشین این کشور، پیشنهاد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را مطرح کرد.

کاراپتیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: «پیشنهاد می‌کنیم انتخاباتی زودهنگام برگزار شود. در صورتی که مردم از وی (نیکول پاشینیان، رهبر مخالفان دولت ارمنستان) حمایت کنند، وی در این انتخابات شرکت خواهد کرد. کاندیدای مردمی تنها از طریق انتخابات تعیین خواهد شد.»

وی افزود تاکنون کشوری را ندیده است که کاندیداهای آن از خیابان انتخاب شده باشند.

پیش از این، کاراپتیان اعلام کرد دور دوم مذاکرات با نیکول پاشینیان که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، به دلیل تقاضاهای یکجانبه از سوی مخالفان دولت، لغو شده است.

روز دوشنبه و در پی اعتراضات ضددولتی گسترده در ارمنستان، سرکیسیان از سمت خود کناره‌گیری کرد. در پی استعفای وی، کاراپتیان، معاون اول نخست وزیر ارمنستان، به طور موقت جایگزین وی شد و مسئولیت انجام مذاکرات با رهبر مخالفان دولت این کشور را بر عهده گرفت.

پاشینیان پیش از این گفته بود تظاهرکنندگان باید نخست وزیر آینده این کشور را انتخاب کنند. وی پیشنهاد کرده بود دولتی موقت تشکیل و انتخابات زود هنگام برگزار شود.

سرکیسیان تا تاریخ 9 آوریل، در دو دوره 5 ساله به عنوان رئیس جمهور ارمنستان فعالیت کرده بود. انتخاب وی در روز 17 آوریل به عنوان نخست وزیر این کشور به عنوان تلاشی برای دور زدن محدودیت‌های مدت زمان ریاست جمهوری قلمداد شد که در سال 2015 و در پی برگزاری یک همه‌پرسی در این کشور تعیین شده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار