مراسم بزرگداشت یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگری استان درتبریز برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سرگرد پاسدار محمد جواد عقلمندی مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه عاشورا درمراسم 14 هزارشهید کارگری گفت:همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس، جوانان ایران اسلامی در مقابل دشمن بعثی و استکبار جهانی ایستادند امروز نیز این کارگران عرصه اقتصادی هستند که باید در میدان مبارزه اقتصادی همانند آن‌ها عمل کنند و کشور را به خود کفایی برسانند.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی افزود:کارگران بسیجی استان باید به عنوان جهاد گران عرصه اقتصادی در راستای تحقق شعار سال تلاش مضاعفی از خود نشان دهند.

سرتیپ دوم پاسدار عباسقلیزاده جانشین فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم گفت:جایگاه کار و کارگر در فرهنگ اسلامی جایگاهی بس رفیع و متعالی است و آن ارزشی که برای یک مجاهد و رزمنده در نظر گرفته شده است برای یک کارگر نیز همان ارزش و جایگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود:بیش از چندین سال است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها به انحای مختلف به مباحث اقتصادی اشاره می‌کنند که اگر به فرمایشات معظم له درست عمل شود اقتصاد کشور ازهر لحاظ بیمه خواهد شد.

وی گفت:در زمان جنگ تحمیلی نیز با تکیه برتوان داخلی و تولیدات همین کارگران ایرانی توانستیم برخی از تجهیزات نظامی را تولید کنیم و با وجود تحریم‌های مختلف از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون بیاییم.

سردار عباسقلیزاده افزود:امروز خواست دشمن ایجاد وابستگی کشور به خارج از لحاظ صنعتی، بهداشتی، فرهنگی، کشاورزی وغیره است که باید با اتکا به توان داخلی کشور را از هر نوع وابستگی نجات دهیم چراکه در کلام ا.. مجید نیز بر قطع وابستگی کشور‌های اسلامی از بیگانگان از هر لحاظ مخصوصا از لحاظ اقتصادی و نظامی تاکید فراوانی شده است.

وی گفت:از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به انحای مختلف درصدد ضربه زدن به این نظام بودند، ولی به حول قوه الهی این انقلاب چهل سالگی خود را جشن می‌گیرد و انشاا.. زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) خواهد شد.

سردار عباسقلیزاده رمز برون رفت کشور از مشکلات و چالش‌های مختلف از جمله چالش اقتصادی را تکیه بر توان داخلی و وابسته نبودن به بیگانگان ذکر کرد و افزود:اگر به توان خودمان تکیه کنیم و ودر همه سطوح بایکدیگر همکاری و انسجام داشته باشیم قطعا در جنگ با استکبار پیروز خواهیم بود.

وی همچنین با هشدار به برخی از مسئولان ازآن‌ها خواست جلوی واردات بی رویه برخی از کالا به کشور گرفته شده و در راستای مقابله با قاچاق کالا که باعث تعطیلی برخی از کارخانه‌ها شده و به تولید داخلی ضربه زده است اهتمام بیشتری از خود نشان دهند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدا و جمعی از کارگران نمونه بسیج کارگری سپاه عاشورا با اعطای لوح تقدیر شد. 

 

انتهای پیام/ش

تجلیل از خانواده شهدا و کارگران سپاه عاشورا درتبریز

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار