سرپرست اداره کل راه‌آهن استان یزدگفت:یکی از راه‌های مؤثر برای افزایش ظرفیت مسیر تک خطه ریلی و کوتاه کردن فاصله بـین بلاک‌ها احداث ایستگاه‌های جدید است.

سرپرست اداره کل راه‌آهن استان یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به بازگشایی ۱۵ ایستگاه در منطقه یزدگفت:منطقه یزد دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه صنعتی و اقتصادی و از موقعیت و جایگاه خاصی در بین مناطق راه‌آهن برخوردار است.

سید مصطفی داودی افزود: یکی از راه‌های مؤثر برای افزایش ظرفیت مسیر تک خطه ریلی، کوتاه کردن فاصله بـین بلاک‌ها بـا بازگشایی ایستگاه‌های بسته وسط بلاک‌های طولانی و یا احداث ایستگاه‌های جدید است تا امکان افزایش ظرفیت مسیر تا نزدیک به ۲ برابر را فراهم نماید.

وی گفت: به‌منظور رفع گلوگاه‌های ظرفیتی، کاهش توقف قطار‌ها و افزایش سرعت تردد، ۱۰ ایستگاه در منطقه یزد بازگشایی و ۵ ایستگاه دیگر نیز مراحل پایانی آماده‌سازی را طی می‌کند.

 داودی افزود: در راستای افزایش ظرفیت خطوط و رفع گلوگاه‌های ترافیکی و روان‌سازی، افزایش سرعت تردد قطار‌ها و رفاه مسافران، عملیات بازگشایی ایستگاه‌های سرو، سرگز، سهیل، رباط در محور میبد – بادرود نیز در حال گذراندن مراحل پایانی است و در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد:طی ۵ سال گذشته عملیات زیرسازی و روسازی خطوط، نصب علائم الکتریکی و ساختمان ایستگاه‌های خوشومی، اضطراری ۲۶، دره انجیر، ریگ، چغاسرخ، در محور ارکان – چادرملو و ایستگاه‌های توت، نو گنبد، ویادوک، شهراب و مه‌باد در محور میبد – بادرود بااعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال برای هر ایستگاه، به پایان رسیده و بازگشایی شد.

داودی تأکید کرد: بازگشایی ایستگاه‌ها در خصوص حرکت قطار‌ها نقش بسیار مهمی دارد؛ زیرا درصد قابل‌ملاحظه‌ای از راه‌آهن یک‌خطه است و در این شرایط، هر چه فواصل ایستگاه‌ها کمتر شود، تردد سریع‌تر و سرویس‌دهی مطلوب‌تری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ی

 افزایش ایستگاه‌های قطار  در حرکت قطار‌ها نقش  مهمی دارد

 

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار