همه اعمال جمهوری اسلامی ایران تحت ضوابط قانون بین المللی صورت می گیرد و هیچ گونه تخطی از این قوانین وجود ندارد.

آمریکا می‌خواهد از ایران در برابر کشورهای عربی یک عنصر تهدیدکننده بسازدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمریکایی ها یک راهبردی را در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس دارند و آن ایجاد معمای امنیت و موازنه قدرت است.

وی ادامه داد: آمریکا برای اینکه سیطره خود را بر دولت های عربی دائمی کند و یک نیاز همیشگی برای حضور خود در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و غرب آسیا ایجاد کند، معمای امنیت تولید کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در فرمول معمای امنیت امروزشان، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک تهدید تلقی می کنند و به دروغ ایران را حامی تروریست می دانند، در حالی که همه جهان می داند امروز ایران در خط مقدم مبارزه با تروریست است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی، نظامی است که توانسته با تدبیر و تفکر و حمایت از سوریه و عراق بر سیطره داعش در این منطقه خاتمه دهد، در حالی که ترامپ اعلام کرده بود داعش مشخصا توسط دولت اوباما به وجود آمده است و هیلاری کلینتون و سایر مقامات رسمی آمریکا هم به این موضوع اعتراف کردند.

سلامی با اشاره به تلاش های ایران برای مقابله با تروریسم خاطرنشان کرد: امروز این جمهوری اسلامی ایران است که پرونده تروریسم در منطقه بسته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکا می خواهد از ایران در برابر کشورهای عربی یک عنصر تهدیدکننده بسازد و فلسفه ای برای حضور مسلط خود در منطقه ایجاد کنند تا بتوانند برتری قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به یک موازنه تبدیل کنند.

وی ادامه داد: وقتی که چنین اتفاقی می افتد، طبیعتا آمریکایی ها می توانند سلاح های بی شماری را به کشورهای عربی بفروشند و در ازای آن صدها میلیارد دلار برای جبران رکود اقتصادی شان به دست بیاورند.

سلامی گفت: این طبیعت آمریکایی هاست که برای تسلط خود بر مناطق استراتژیک جهان از این فرمول ها و سیاست ها استفاده می کنند، در حالیکه واقعا افکار عمومی جهان، حقیقت و ماهیت و هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را می دانند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما نه تنها هرگز اشاعه دهنده تروریست نبوده ایم، بلکه همواره مقابله کننده با آن بودیم. ما هرگز هیچ کشوری را تهدید نکرده ایم و به حاکمیت ارضی همه کشورها احترام گذاشتیم و استقلال آنها را به رسمیت شناختیم. ما همواره حامی مظلومانی بودیم که مورد تجاوز قرار گرفتند. اگر ما از انصارالله و مردم یمن در مقابل حمله عربستان حمایت می کنیم به این دلیل است که اینها مظلوم واقع شدند. اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می کنیم به خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است.

وی افزود: همه اعمال جمهوری اسلامی ایران تحت ضوابط قانون بین المللی صورت می گیرد و هیچ گونه تخطی از این قوانین وجود ندارد؛ دشمنان در همان حالی که ما را تهدید می کنند، از ما می خواهند که خودمان را خلع سلاح کنیم؛ این درخواست غیراخلاقی، غیرعقلانی و بلندپروازانه است.

سلامی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعی است که موشک ها سرمایه های دفاعی و عناصر اصلی قدرت بازدارندگی ما هستند و ما هرگز نمی توانیم بپذیریم که خودمان را از توانمندی بازدارنده خلع سلاح کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
چطور اونا برای منافع خودشون هر کاری هر حیله ای میکنن حالا ما فقط کشور های مظلوم رو به درخواست خودشون کمی کمک میکنم جونشون میخواد دراد و هزارتا عیب از ما میگیرن همین آل سقوط از خودش خیانت کار تر و ظالم تر نیس که نیس که نیس......
آخرین اخبار