فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: 198 نفر از اراذل و اوباش‌، مزاحمین‌ نوا‌میس، چاقوکشان‌ و زور‌گویان با سلاح دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح سراسری‌ دستگیری اراذل‌ و اوباش و مزاحمین‌ محلات در جمع خبرنگاران‌ اظهار کرد: در ادامه سلسله‌ عملیات‌های پلیس‌ طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی‌ در 24 ساعت گذشته با کار اطلاعاتی صورت گرفت که 118 مورد عملیات‌ در محل‌های مختلف‌ از جمله‌ قهوه‌خانه‌ها‌، باشگاه‌ها، پاتوق‌ اراذل و اوباش و همچنین پارک‌ها و تفرجگاه‌های عمومی انجام شد.

وی افزود: بخشی از این عملیات توسط تماس‌های مردم به ما اطلاع داده شد و بخشی دیگر خود پلیس ورود کرد؛ در این عملیات 198 نفر از اراذل و اوباش‌، مزاحمین‌ نوا‌میس، چاقوکشان‌ و زور‌گویان با سلاح دستگیر شده‌اند.

تهران بزرگ جای اوباش‌گری نیست/ قهوه‌خانه‌های متخلف‌ منتظر ‌پلمپ باشند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: عمده جرایم آنها مربوط به درگیری دسته جمعی، توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی و مزا‌حمین نوامیس‌ بود که خوشبختانه با عملیات پلیس این افراد دستگیر شدند. 30 نفر از این اراذل و اوباش در سطح یک و دو هستند به این معنا که سوابق متعدد دارند و معمولاً هفته‌ای 2 بار برای توجیه‌ و تذکر می‌آیند؛ در واقع این 30 نفر علاوه بر هشدار و تعهداتی‌ که عمل نکردند تمام قوانین را زیر پا گذاشته و اقدام به درگیری دسته‌ جمعی و اقدامات ضد انضباط اجتماعی کردند.

دستگیری اراذلی که با اسلحه مزاحم نوامیس مردم می شدند/ مامور گشت ارشاد در ماجرای درگیری با دختر بدحجاب هیچ قصوری نداشته است

سردار رحیمی افزود: طی این عملیات 8 قبضه‌ سلاح جنگی و سلاح کمری جدید (ضد امنیتی)، 5 هزار قبضه‌ شکاری، 137 نوع سلاح سرد و همچنین هزار و 678 قطعه موارد آلات قمار و مشروبات الکلی و 20 هزار داروهای تقلبی نیروزا کشف شده است.

وی افزود: در قالب داروهای مجاز این افراد در باشگاه‌ها داروها را به مردم تحویل می‌دادند که طی عملیاتی این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: ما بطور مستمر در سال 97 به دنبال برقراری انضباط اجتماعی و برخورد مستمر با این افراد هستیم که باید بگویم در برابر آنها حالت تهاجمی و آفند‌ی خواهیم داشت.

دستگیری اراذلی که با اسلحه مزاحم نوامیس مردم می شدند/ مامور گشت ارشاد در ماجرای درگیری با دختر بدحجاب هیچ قصوری نداشته است

وی ادامه داد: ما بر اساس گزارش مردم و اشراف اطلاعات بطور مرتب با این افراد برخورد خواهیم کرد و به خانواده‌ها می‌گویم که در مقابل آنها کوتاه نمی‌آییم؛ برخی از این افراد بعد از دستگیری و خارج شدن از بازداشت مجدد اقدام به اوباش‌گری می‌کنند که پلیس به هیچ وجه در برابر آنها کوتاه نخواهد آمد؛ البته برخی از این افراد با توجیه و تعهدات به جامعه بازمی‌گردند که درخواست می‌کنیم خانواده‌ها بیشتر مراقب جوانان خود باشند.

سردار رحیمی ادامه داد: تهران بزرگ جای اوباش‌گری نیست و ما امنیت را از این اوباش‌گران خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: 74 نفر از 198 نفر از این‌ افراد دستگیر‌ شده جوانان زیر 18 سال هستند‌ که تحویل خانواده‌ها داده‌ شده‌اند که همینجا به خانواده‌های عزیز می‌گوییم که بیشتر مراقب جوانان خود باشند.

دستگیری اراذلی که با اسلحه مزاحم نوامیس مردم می شدند/ مامور گشت ارشاد در ماجرای درگیری با دختر بدحجاب هیچ قصوری نداشته است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: مردم مطالبی که در خصوص ناامنی‌ است را از طریق 110 به ما اطلاع دهند تا امنیت عالی افزایش یابد؛ طی دستگیر‌ی‌ها آمارها نشان می‌دهد که عملیات پلیس در زمینه کاهش جرایم بخصوص‌ جمع‌آوری اراذل و اوباش به شدت کاهش یافته است و وضعیت بهتری را شاهد هستیم.

سردار رحیمی اظهار کرد: به قهوه‌خانه‌ها، مالکان آنها و صاحبان این اماکن تذکر دادیم که مسئولیت‌ هر اتفاقی در قهوه‌خانه‌ها بر عهده آنها است به این معنا که باید از حضور افراد بدنام‌ ، اراذل و اوباش، مز‌احمین نوامیس‌ خودداری‌ کنند و اگر به این تذکرات توجه نکنند باید منتظر پلمپ‌ شدن باشند. مسئولیت این امر بر عهده مسئول قهوه‌خانه‌ها است؛ چون در واقع وقتی محلی پاتوق اراذل و اوباش می‌شود، جرم مشهود بوده و پلیس‌ ورود می‌کند؛ بنابراین مالکان قهوه‌خانه‌ها باید تذکرات را جدی بگیرند و در صورت عدم توجه باید منتظر پلمپ‌ شدن باشند.

وی ادامه داد: 189 قهوه‌خانه‌ طی این عملیات مورد اخطار قرار گرفتند که این به معنای این است که پلمپ‌ می‌شوند؛ در واقع ما با آنها برخورد جدی خواهیم کرد.

سردار رحیمی در خصوص‌ اتفاق‌ اخیر‌ در زمینه‌ گشت ارشاد نیز گفت: با اقتدار از مأموران‌ دفاع می‌کنیم چراکه حواشی مطرح شده درست نیست و طی بررسی‌ها مشخص‌ شد که به هیچ عنوان قصو‌ری صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

 

هشدار فرمانده انتظامی تهران به قهوه خانه های متخلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید مجازات بشن
آخرین اخبار