همایش روز ملی شوراها در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ صرفه جویی به ویژه درحوزه آب و معرفی کالای ایرانی، از نقش مهم شورا‌ها برای تحقق این اهداف سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: مردم به شورا‌ها رای دادند و شورا‌ها باید خالصانه به مردم خدمت کنند و به عهد و پیمانی که دادند وفادار باشند.

استاندار هم از شورا‌ها به عنوان همراه مردم برای پیشبرد امور یاد کرد.

عبدالمحمد زاهدی افزود: هدف انقلاب حاکمیت مردم است و شورا‌ها به عنوان نماینده مردم باید برای تحقق این هدف گام بردارند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرای موظف هستند خواسته‌های شورا‌ها را اجرا کنند و اگر قادر به اجرا نیستند باید پاسخ گوباشند.

زاهدی گریزی هم به سرمازدگی اخیر زد و گفت: خسارت باغ‌های بیمه شده تا تیرماه پرداخت می‌شود.

نماینده مرم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شورا‌ها باید درست تصمیم گیری کنند و به قول‌هایی که به مردم دادند عمل کنند.

بابایی صالح با اشاره به اینکه ما باید پیرو رهبری باشیم افزود:اگر خودمان عامل بودیم دیگران نیز عمل می‌کنند و باید مراقب قول‌ها و گفتارمان باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان هم دراین جلسه گفت: شورا‌ها آینه تمام نمای وحدت درجامعه هستند.

بهمن طاهرخانی افزود: مسئولان به حرف شورا‌ها باید گوش کنند، چرا که شورا‌ها منعکس کننده مشکلات مردم هستند.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم گفت:بیش از ۲۰ سال از عمر شورا‌ها گذشته است، اما شورا‌ها به بلوغ و جایگاهی که باید برسند، نرسیدند.

داوود محمدی ، نداشتن شخصیت مستقل، جایگاه حقوقی مشخص، نداشتن استقلال مالی و نبود آموزش را از جمله مشکلات موجود در شوراها  عنوان کرد و گفت: هر چند فرصت از دست رفته است، اما باید درطول زمان به این مسائل توجه شود.

استفاده ار تکنولوژی برای مقابله با سرما زدگی و استفاده از ظرفیت‌های استان در بخش صنعت کشاورزی و گردشگری، ساماندهی بافت‌های فرسوده وساماندهی به فاضلاب‌ها و تصفیه خانه‌ها از جمله موضوعاتی بود که زرآبادی دیگر نماینده مردم قزوین ، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار