کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: امسال تغییر خاصی در قضاوت داوران هفدهمین دوره لیگ برتر ایجاد نشده است.

نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره قضاوت داوران در لیگ هفدهم فوتبال گفت: تغییر خاصی در قضاوت داوران ایجاد نشده و این موضوع هم به این خاطر است که در اصل ما تغییرات اصلی در زمینه مدیریتی داوران نداشتیم. اینکه در بحث داوران تحول داشته باشیم بیجا است چرا که ما کاری برای داوران انجام ندادیم که از آن‌ها بخواهیم تا قضاوت بهتر و با اشتباه کمتر داشته باشند.

مظفری:امسال تغییر خاصی در قضاوت داوران ایجاد نشده بود

او ادامه داد: انتظاری که از داوران داریم به این شکل است که یک زمین زراعی داریم که بدون در نظر گرفتن امکانات و آبیاری مناسب از آن محصول برداشت کنیم، که این امر درست نیست و این هم همانند انتظار از داوران است. بدون اینکه اتفاق تازه‌ای رُخ دهد و یا آموزش درست داشته باشیم از داوران انتظار داریم که بهترین عملکرد را داشته باشند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان بیان کرد:همان طور که شاهد هستیم فقط فصل به فصل مشکلات را انتقال می دهیم و هیچ تغییر و تحولی هم در بحث داوری ایجاد نشده است و چه بسا اعتراضات هم در داوری کمتر نشده است و فقط عادت بر این شده که قضاوت داوری‌ها را با یکدیگر قیاس می‌کنند. به طور مثال اگر یک تیم ضرر یا نفع کرد تیم‌های بعدی هم منتظر هستند تا شرایطی هماهنگی با آن تیم برای آن‌ها رقم بخورد و در این صورت به ضرر و نفع یکدیگر رضایت دارند.

مظفری:امسال تغییر خاصی در قضاوت داوران ایجاد نشده بود

مظفری در مورد اینکه آیا تا به حال شده یک داور در صعود و سقوط یک تیم نقش داشته باشد یا خیر بیان کرد:داوری هم یکی از عواملی همچون بازیکن و مربیان در لیگ هستند و اینطور نیست که داوران یک تیم را به قهرمانی برسانند یا باعث سقوط آن شوند. این موضوع در هیچ کجای دنیا نیست و نباید به این مساله پرداخت.  هر داور همانند بازیکن در دیدار‌ها اشتباه دارد.

مظفری:امسال تغییر خاصی در قضاوت داوران ایجاد نشده بود

او درباره استفاده از ویدئو چک در دیدار‌های فوتبال گفت: نام ویدئو چک در اصل داور ویدیویی است که در والیبال بیشتر وجود دارد و استفاده از این تکنیک هزینه زیادی در فوتبال دارد که ما از پس آن بر نمی‌آییم.

انتهای پیام/

اظهارات مظفری درباره عملکرد داوران در لیگ هفدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار