وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای از گفتگوهای کره شمالی و جنوبی استقبال کرد و آن را الگویی برای مذاکره افغانستان با طالبان و دولت پاکستان عنوان نمود.

مذاکرات کره جنوبی و شمالی الگویی برای افغانستان و پاکستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای از گفتگوهای کره شمالی و جنوبی استقبال کرد و آن را الگویی برای مذاکره افغانستان با طالبان و دولت پاکستان عنوان نمود.

در بیانیه وزارت خارجه افغانستان آمده است: همانطور که کره جنوبی این ابتکار را کرده است، به همانگونه افغانستان پیشنهاد صلح بی قید و شرط را به طالبان و گفتگو دولت با دولت را به پاکستان ارایه کرده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان ابراز امیدواری کرد که این اقدام فضای باورمندی را میان دو کشور ایجاد کند و بر سایر کشورهای جهان به ویژه افغانستان و کشورهای دخیل در جنگ تاثیرگذار باشد.

بیش از یک ماه پیش حکومت افغانستان در دومین نشست روند کابل پیشنهاد بی‌سابقه صلح را به طالبان ارایه کرد و خواستار گفتگو با پاکستان شد.

طالبان هرچند به صورت رسمی پیشنهاد صلح حکومت افغانستان را رد نکرد اما چند روز پیش عملیات بهاری خود علیه افغانستان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۱:۳۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
طرز برخورد کره شمالی و آمریکا درست است