اشرف غنی در دیدار با علمای اهل تشیع تاکید کرد که تدابیر ویژه ای برای تامین امنیت غرب کابل اتخاذ خواهد شد.

اصلاحات سازنده دولت برای تامین امنیت غرب کابل، پس از تحریم انتخابات توسط شورای علمای شیعه افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی ناامنی های اخیر کابل و تحریم انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی توسط شورای علمای شیعه افغانستان، اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور در دیداری با علمای اهل تشیع تاکید کرد که تدابیر ویژه ای برای تامین امنیت غرب کابل اتخاذ خواهد شد.

در این دیدار آیت الله صالحی و استاد محمد اکبری، معاونین شورای علمای اهل تشیع و محمد فیاض ارزگانی عضو این شورا در خصوص خواسته ها و مشکلات مردم خصوصا مشکلات ناامنی در غرب کابل و تهدیداتی که از سوی گروه های تروریستی متوجه مردم است صحبت کردند.

اعضای شورای علمای شیعه افغانستان پیشنهادات خود درباره افزایش حوزه های امنیتی، توجه به معلومات استخباراتی و کشفی، افزایش نیروهای امنیتی، بررسی نقاط آسیب پذیر، تامین امنیت مراکز دینی و آموزشی و مراکز ثبت نام و تذکره را مطرح نمودند.

همچنان نمایندگان شورای علمای اهل تشیع افغانستان تاکید کردند که شورای متذکره به لحاظ دینی و اسلامی، اخوت اسلامی را در جامعه یک اصل می داند و به آن التزام عملی دارد و در راستای توسعه و تحکیم اخوت اسلامی کوشش همه جانبه کرده است. آنها تاکید کردند که اصل وفاق و اتحاد ملی برایشان یک اصل بنیادی است.

نمایندگان متذکره، ضمن اینکه انتخابات را یک اصل در تفکر و اندیشه امروزی و یگانه راه برای انتقال قدرت دانستند، بر تامین امنیت پروسه انتخابات و اجرائی شدن قانون احوال شخصیه اهل تشیع تاکید ورزیدند.

رئیس جمهور افغانستان نیز پس از شنیدن خواسته ها و پیشنهادات نمایندگان شورای علمای اهل تشیع، از دیدگاه های مثبت و پیشنهادات سازنده آنها تشکر کرد و ضمن تاکید بر همکاری علما و مسئولین امنیتی گفت: وحدت ملی و حاکمیت قانون برای ما اصل است.

اصلاحات سازنده دولت برای تامین امنیت غرب کابل، پس از تحریم انتخابات توسط شورای علمای شیعه افغانستان

اشرف غنی افزود: مسئولین امنیتی با علما و سایر اقشار مشورت های دوامدار خواهند داشت.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار خاطرنشان کرد که امنیت شهروندان برای ما از جمله اولویت های اساسی است و به شهردار کابل و اداره انکشافی زون پایتخت دستور داد تا در مدت یک هفته، نقشه اساسی غرب کابل را تنظیم کنند.

وی بر انسجام و طرزالعمل های مشخص امنیتی برای منطقه غرب کابل و ایجاد تدابیر خاص هماهنگی تاکید کرد. رئیس جمهور افغانستان گفت که نگرانی های مردم را با تدابیری که روی دست است برطرف خواهیم کرد.

اشرف غنی از علما خواست تا علیه افراطیت بسیج شوند و صدای خود را ضد گروه های تروریستی مخصوصا داعش بلند کنند.

رئیس جمهور افغانستان پیشنهاد مسئولین امنیتی در خصوص ایجاد حوزه ‍۱۴ امنیتی برای غرب کابل را تایید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.