مون جائه این و ولادیمیر پوتین در تماسی تلفنی، بر اهمیت همکاری‌های سه‌جانبه با کره شمالی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، و ولادیمیر پوتین، همتای روس او، روز یکشنبه با یکدیگر تلفنی گفتگو و بر اهمیت همکاری‌های سه‌جانبه با کره شمالی به منظور دستیابی به صلح تاکید کردند.

بر اساس گفته‌های سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی، مون جائه این در تماس تلفنی 35 دقیقه‌ای خود با ولادیمیر پوتین، حمایت روسیه را یکی از دلایل موفقیت آمیز بودن نشست سران دو کره در روز جمعه دانست.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین از رئیس جمهور روسیه درخواست کرد از دیپلماسی کره جنوبی در قبال پیونگ یانگ حمایت کند.

پوتین نیز نتایج نشست دو جانبه اخیر میان کیم جونگ اون و مون جائه این را ستود و گفت این نشست زمینه‌ لازم برای ایجاد صلح طولانی مدت در شبه جزیره کره را فراهم می‌کند.

رئیس جمهور روسیه گفت: «نتیجه‌ای اینچنینی در نشست دو کره، مسئله‌ای نیست که بارها تکرار شود. کاری بسیار دشوار در شرایطی بسیار پیچیده با موفقیت انجام شده است.»

پوتین همچنین به اهمیت همکاری‌های اقتصادی سه‌جانبه با کره شمالی به منظور حصول اطمینان و استحکام صلح میان دو کره اشاره کرد.

مون اظهارات همتای روس خود را تایید کرد و افزود: «من می‌خواهم هر سه کشور تحقیقات خود را درباره پروژه‌های همکاری سه‌جانبه احتمالی آغاز کنند.»

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی درباره این گفتگو افزود: روسای جمهور روسیه و کره جنوبی درباره این که همکاری‌های سه‌جانبه می‌تواند امنیت شمال شرقی آسیا را تامین کند اتفاق نظر دارند.»

در این تماس تلفنی، پوتین از مون جائه این دعوت کرد در ماه ژوئن به مسکو سفر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار