دو مقام اطلاعاتی آمریکایی گفتند کره شمالی ممکن است یکی از سایت‌های هسته‌ای خود را که در جریان آزمایش سال ۲۰۱۷ به صورت جدی آسیب دید، بار دیگر راه‌اندازی کند.

کره شمالی توانایی فعال‌سازی مجدد سایت هسته‌ای تخریب‌شده خود را داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، منابع اطلاعاتی آمریکا از توان کره شمالی برای فعال سازی مجدد یکی از سایت های آزمایش هسته‌ای این کشور خبر داد. دو مقام اطلاعاتی آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند، کره شمالی ممکن است یکی از سایت‌های هسته ای خود را که در آزمایش هسته ای بسیار قدرتمند سپتامبر 2017 به صورت جدی آسیب دید، بار دیگر راه اندازی کند.

بر اساس گزارش‌ها، این آزمایش هسته‌ای که پیونگ یانگ می‌گوید آزمایش یک بمب هیدروژنی بود، چنان قدرتی داشت که به شدت به محل آزمایش واقع در زیر کوه مانتاپ در شمال شرقی کشور آسیب زد.

این دو مقام آمریکایی می گویند دلیلی وجود ندارد اینگونه نتیجه گیری کنیم که سایت آزمایش هسته ای «پانگی-ری» دیگر کارایی ندارد؛ هر چند که تغییرات زمین شناختی کوچکی در این منطقه به خاطر این آزمایش اتفاق افتاد. این مقامات آمریکایی می گویند این سایت آزمایش هسته ای ممکن است طی یک مدت نسبتاً کوتاه فعال شود. البته این دو مقام افزودند چنانچه پیونگ یانگ به وعده خود مبنی بر توقف آزمایش های هسته ای عمل کند، این امکان وجود دارد که با نظارت بتوان تعیین کرد آیا این سایت به طور کامل از رده خارج شده یا اینکه صرفاً تعطیل گشته است.

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، اوایل ماه جاری اعلام کرد پیونگ یانگ آزمایش های هسته ای و موشک بالستیک خود را تعلیق خواهد کرد. کره شمالی همچنین گفته است سایت آزمایش هسته‌ای پانگی-ری را از بین می برد.
انتهای پیام/

اذعان مقامات اطلاعاتی آمریکا به توانایی پیونگ‌یانگ برای راه‌اندازی سایت هسته‌ای تخریب‌شده خود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار