مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز اعلام کرد اين آژانس در حال پيگيري گزارش ها در اين باره است که کره شمالي رئاکتوري را وارد مرحله عملياتي کرده است که قادر به توليد پلوتونيوم براي ساخت سلاح است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز،  يوکيا آمانو در عين حال گفت آژانس بين المللي انرژي اتمي درک روشني از اوضاع در کره شمالي ندارد.

يک سازمان تحقيقاتي آمريکايي و همچنين يک مقام اين کشور روز چهارشنبه اعلام کردند تصاوير ماهواره اي نشان مي دهد کره شمالي يک رئاکتور تحقيقاتي را در مجتمع هسته اي يونگ بيون عملياتي کرده است.

آمانو در گفتگو با خبرنگاران در وين درباره اين گزارش ها گفت: از آنجايي که بازرسان ما در آنجا حضور ندارند ؛ ما نمي توانيم با اطمينان از چيزي سخن بگوييم.

مدير کل اژانس بين المللي انرژي اتمي از پاسخ دادن به اين سوال خودداري کرد که ايا آژانس - که برنامه هسته اي کره شمالي را از طريق تصاوير ماهواره اي دنبال مي کند - دودي ناشي از انجام فعاليت هاي در سايت هسته اي کره شمالي مشاهده کرده است يا نه.

آمانو در پاسخ به سوالي در اين باره که آيا اين رويداد مايه نگراني است، گفت: از آنجايي که ما درک روشني از اوضاع نداريم نمي توانيم در اين باره اظهار نظر کنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار