شهردار یزدگفت:احداث و ایجاد پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی در مناطق شهری نقش بسزایی در کاهش ترافیک درون شهری به ویژه در هسته مرکزی شهر ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معضل جای پارک از آن دست معضل هایی است علاوه بر سرگردانی، موجب تشدید ترافیک نیز می‌شود، رانندگانی که مدام به دنبال جای خالی برای پارک کردن خیابان‌ها را بالا و پایین می‌روند و خودرو‌هایی که دوبله و سوبله کنار خیابان پارک کرده اند.

کمبود پارکینگ یکی از مشکلات معابر کم عرض و شلوغ هسته مرکزی شهر است از این رو شهرداری یزد تصمیم دارد تا با شناسایی این پلاک‌ها و فعال کردن آنها ، نیاز‌های رانندگان یزدی را برآورده کند.

افزایش پارک کردن خودرو‌ها در حاشیه خیابان‌ها به دلیل نبود پارکینگ‌های عمومی، در بسیاری از خیابان‌های شهر یزد از جمله خیابان‌های آیت‌الله کاشانی، دهم فروردین، امام خمینی (ره)، ایرانشهر، فرخی و بلوار آیت‌الله طالقانی به شدت مشهود است.

شهردار یزد با اشاره به کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر از بهره برداری پارکینگ طبقاتی فرخی تاچهارماه آینده خبر داد.

جمالی نژادافزود: ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه به سرمایه‎‎گذاری‌های هنگفتی نیاز دارد و تنها با مشارکت بخش خصوصی، امکانپذیر است .

وی گفت: در سطح شهر یزد ۴۰ پارکینگ وجود دارد که ازاین تعداد۵ پارکینگ خصوصی است و این تعداد جواب گوی شهرشلوغ وپرترافیک یزد نیست.

کم بود پارکینگ دغددغه شهروندان یزدی

مهدی جمالی نژاد با اشاره به کم بود پارکینگ که در سطح شهر یزد دغددغه شهروندان یزدی است افزود:احداث و ایجاد پارکینگ های عمومی و طبقاتی در مناطق شهری می تواند نقش بسزایی در کاهش ترافیک درون شهری به ویژه در هسته مرکزی شهر شود.

یکی از کسبه بافت تاریخی یزد با تایید مشکل نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر می‌گوید: اغلب مسافرانی که برای بازدید از بافت تاریخی وجهانی به یزدسفر می‌کنند با کم بود پارکینگ مواجه هستند.

کم بود پارکینگ دغددغه شهروندان یزدی

او می گوید: از طرفی معابر باریک و کم‌عرض بافت تاریخی، فرصت رفت وآمد را از خودرو‌ها گرفته است و نمی‌توان انتظار داشت مسافرانی که به یزد سفر می‌کنند به‌ راحتی از فضا‌های دیدنی شهر بازدید کنند.

این ساکن بافت قدیم می‌گوید: شهر یزد جهانی شد مسافران به شهر یزد سفر می‌کنند واین در حالی است که پارکینگ‌های سطح شهر حتی برای استفاده شهروندان یزدی کافی نیست.

 ضرورت احداث پارکینگ های طبقاتی در هسته مرکزی شهر

این شهروند یزدی می‌گوید: به همین دلیل نیز مسافران ترجیح می‌دهند در حاشیه خیابان و در نزدیک‎ترین جای ممکن به محل مراجعه خود توقف کنند از این رو لازم است که برای ایجاد پارکینگ‌های دارای ظرفیت بالا در بافت تاریخی اقدام شود.

کم بود پارکینگ دغددغه شهروندان یزدی

شهروند دیگیری می‌گوید:حجم تردد موتورسیکلت‌ها در شهر، حضور ماموران قبض به دست راهنمایی و رانندگی در بسیاری از خیابان‌های شهر یزد، وجود تعداد زیادی دوربین‌های کنترل سرعت که گا‌ها موجب تعجب مسافران غیر یزدی می‌شود و پارک‌های دوبله خودرو‌ها نیز بر حجم ترافیک شهر افزوده و استرس و اضطراب رانندگان را هم بیشتر کرده است.

استفاده ازپارکینگ در سطح شهرنیازمند فرهنگ سازی است

سرهنگ پورشمس سرپرست پلیس راهور استان یزد با اشاره به فعالیت همه نیرو‌های پلیس راهور برای تأمین آرامش و نظم ترافیکی درسطح شهرگفت: پارکینگ‌ها در سطح شهریزد جواب گوی این همه بارترافیکی نیست وهمکاری شهروندان را می‌طلبد.

کم بود پارکینگ دغددغه شهروندان یزدی

وی با توجه به تردد روزانه چندین هزار خودروی شخصی و نیز ناوگان عمومی در خیابان‌های یزد و همچنین پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها به صورت دوبله افزود:ترافیک در این شهر به صورت آزاردهنده‌ای در حال تشدید است.

پورشمس ادامه داد: خودرو‌های شخصی تک سرنشین در کنار مدارس در خیابان‌های اصلی در ساعات اولیه ظهر و ابتدایی شب، همه و همه دست در دست هم، صحنه‌هایی از ازدحام زندگی ماشینی را در یزد به تصویر می‌کشند.

سرپرست پلیس راهور استان گفت:شهروندان با مدیریت زمان و فرهنگ سازی می‌توانند در حل معضل ترافیک نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود: در مراکز و محل‌هایی که بیشتر تردد وسایل شخصی شهروندان است معضل ترافیک داریم می‌طلبد که شهروندان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

عضوکمیسون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت:در سال جدید برای تهیه پارکینگ درسطح شهر در محله‌های اکبرآباد، مهدی آباد و نعیم آباد که کم بود پارکینگ دارند طرح‌هایی مصوب شد.

کم بود پارکینگ دغددغه شهروندان یزدی

جورابی با اشاره به نبود پارکینگ در سطح شهر یزد افزود:درجلسه شورای حل ترافیک مقرر شد پیاده رو‌های پرعرض به پارکینگ‌های حاشیه‌ای و زاویه‌ای تبدیل شود.

عضوکمیسون عمرانی شورای اسلامی شهر یزد ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن  پارکینگ‌ها و مکانیزه کردن آن‌ها معضل ترافیک حل شود.

انتهای پیام/ی

گزارش از صدیقه فلاحتی

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار