نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان یزد از شرکت بیش از ۱۱ هزار یزدی در آزمون کارشناسی ارشد خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها در استان یزد با اشاره به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در روز پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در استان یزد، گفت: در روز پنجشنبه و جمعه ۱۳۲ رشته گرایش آزمون برگزار می‌شود که ۱۲۴ رشته متمرکز و ۸ رشته غیرمتمرکز که اکثر رشته‌های غیرمتمرکز نظامی و انتظامی هستند.

سید محسن میرحسینی  از سه نوبتی شدن آزمون کارشناسی ارشد و تک دفترچه‌ای شدن آزمون نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی بابیان اینکه این آزمون در ۳۳ رشته در پنجشنبه صبح، ۶۴ رشته عصر پنجشنبه و ۳۵ رشته جمعه صبح برگزار می‌شود، افزود: ساعت شروع فرآیند آزمون در نوبت صبح ۷/۳۰ صبح و شروع آزمون ۸ صبح و ساعت شروع فرآیند آزمون در نوبت عصر ۱۴ و شروع آزمون ۱۴/۳۰ و بنا به کد رشته از حداقل ۹۰ تا حداکثر ۲۷۰ دقیقه وقت آزمون است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها در یزد افزود: صبح پنجشنبه شش هزار و ۱۲۲ نفر داوطلب داریم که سه هزار و ۶۴ نفر خانم و سه هزار و ۵۸ نفر آقا که حوزه داوطلب خانم‌ها و دو هزار و ۵۸ نفر آقایان در دانشگاه یزد و حوزه امتحانی هزار نفر از داوطلبین آقا در دانشکده شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود. در مجموع ۱۱ هزار و ۸۶۱ داوطلب یزدی در کنکور ارشد سال ۹۷ شرکت می‌کنند.

میرحسینی اظهار داشت: بعدازظهر پنجشنبه هزار و ۵۳۹ نفر داوطلب که ۶۶۳ نفر خانم و ۸۷۶ نفر مرد است که حوزه امتحانی آن‌ها در دانشگاه یزد برگزار می‌شود و همچنین صبح روز جمعه چهار هزار و ۲۰۰ داوطلب که دو هزار و ۳۴۰ نفر آقا و هزار و ۸۶۰ نفر خانم در این آزمون‌ها شرکت دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تفاوت آزمون کارشناسی ارشد امسال با سال گذشته، گفت: برگزاری آزمون از چهار نوبتی به سه نوبتی تغییر کرده و ضمن اینکه دفترچه‌ها نیز تک دفترچه‌ای شده است، اذعان داشت: توزیع کارت ورود به جلسه از روز دوشنبه آغاز می‌شود و داوطلبین می‌توانند از روز سه‌شنبه به باجه رفع نقص که در دانشگاه یزد صبح‌ها از ساعت هشت الی ۱۲ و بعدازظهر ظهر‌ها از ساعت ۱۴ الی ۱۸ فعال است مراجعه کنند و یا با تلفن ۳۸۲۱۶۰۶۶ تماس حاصل نمایند.

وی بیان اینکه قریب به ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر عوامل اجرایی در برگزاری آزمون شرکت دارند که اکثراً کارکنان دانشگاه یزد هستند افزود: داوطلبین که حوزه امتحانی آن‌ها سالن غدیر و فجر است می‌توانند از ورودی دانش وارد دانشگاه یزد شوند و داوطلبینی که حوزه امتحانی آن‌ها در سالن‌های توحید، نوبت، معاد، امامت و علوم است می‌توانند از ورودی بصیرت در بلوار شهیدان اشرف وارد دانشگاه یزد شوند.

میر حسینی گفت:نصب تابلو‌های راهنما در سطح دانشگاه برای راهنمایی داوطلبین و پیدا کردن حوزه مربوطه خود، هماهنگی با پلیس راهور برای کنترل ترافیک و با اورژانس، آتش‌نشانی و مابقی دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که لازم است کمک کنند، کاملاً هماهنگ هستیم.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها در یزد با اشاره به اینکه تیم برگزاری آزمون قبل از عید جلساتی را با مسئولین برگزاری آزمون برگزار کرده و از این لحاظ هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، یادآور شد: داوطلبین می‌توانند از اتوبوس و مینی‌بوس‌هایی که در ورودی‌های دانشگاه و مسیر‌های منتهی به حوزه‌های امتحانی است استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

حضور ۱۱ هزار یزدی در آزمون کارشناسی ارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار