رئیس سازمان دامپزشکی گفت: استان زنجان در زمینه بیماری آنفلوانزای پرندگان پاک بوده و موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

زنجان از آنفلونزای حاد پرندگان پاک است/زنجان الگوی برای دیگر استان هارفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی  کشور در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛گفت: خوشبختانه استان زنجان جزو 10 استان پاک کشور است که موردی از این بیماری در این استان مشاهده نشده است.
وی به درگیر بودن 22 استان در کشوربه بیماری حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این بیماری در کشور کنترل شده است و امیدواریم با حمایت کلیه ارگان های ذیربط در سال جدید نیز موردی از این بیماری مشاهده نشود.
رفیعی پور ادامه داد: زنجان می تواند به عنوان الگو در حوزه قرنطینه ، رعایت اصول و نکات بهداشتی و حفظ حریم ها در مرغداری ها به دیگر استان های معرفی شود که این موضوع  در وزارتخانه و سازمان  دامپزشکی کشور پیگیری خواهد شد.
وی با اشاره به وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور گفت: ویروس تب کریمه کنگو در 32 استان وجود دارد که می تواند با آمدن بهار و گرم شدن هوا  ازطریق نیش کنه واحشام دام آلوده به انسان منتقل شود.
رئیس سازمان دامپزشکی گفت:امسال متاسفانه یک نفر از هموطنانمان بدلیل مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست داد.
وی افزود : اگر دامداران به توصیه های کارشناسان توجه کنند و با سم پاشی محل نگهداری دام ها کنه ها را از بین برده و همچنین از ذبح دام درمکانی غیر از کشتارگاهها پرهیز کنند دیگر نباید نگران شیوع این بیماری باشند.
رفیعی پور اضافه کرد: اگر دامی نیز در مناطق عشایری و روستایی ذبح شود افراد باید قبل از استفاده به مدت ۲۴ ساعت در یخچال فریز کرده و بعد آن را مصرف کنند.

انتهای پیام/ن

رییس دامپزشکی کشور در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.