مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان گفت:اختتامیه جشنواره شعر بهمن که قرار بود بهمن ماه سال گذشته برگزار شود 20 اردیبهشت در سالن اتاق بازرگانی اصفهان برپا می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام والمسلمین کمساری امروز در جمع خبرنگاران و در نشست خبری پانزدهمین جشنواره شعر بهمن اظهار داشت: اختتامیه جشنواره شعر بهمن که قرار بود بهمن ماه سال گذشته برگزار شود 20 اردیبهشت در سالن اتاق بازرگانی اصفهان برپا می شود.این تاخیر به دلیل درخواست شاعران برای تمدید مهلت ارسال آثار رخ داد.

وی گفت: این جشنواره قدمتی 15 ساله دارد و باوجود آنکه این جشنواره تخصصی است و موضوع آن امام (ره) و اندیشه‌های ایشان است اما این جشنواره با استقبال روبرو شده و در سطح کشور شناخته شده است.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان  با بیان این موضوع که اگر اندیشه‌ای به شکل هنری آن ارائه شود در قالب زبانی شیوا مورد توجه قرار خواهد گرفت، ادامه داد: از همان روزهای نخست  پس از رحلت امام (ره) جامعه ادبی ما به این موضوع توجه داشته‌اند و اگر مروری داشته باشیم در بین اشعار سروده شده، اندیشه امام (ره) یکی از موضوعات مورد توجه شعرا ایران و به‌ویژه شعرای اصفهان بوده است و باید از این همت شاعران بابت توجه به اندیشه امام (ره) تشکر کرد.

وی افزود: این جشنواره دبیرخانه‌ای دائمی دارد و شورای سیاست‌گذاری این جشنواره از پیشکسوتان بوده، استادان سخا، حدادیان، شاهزیدی (خروش)، علی فردوسی و ملک پور اعضای شورای سیاست‌گذاری شعر و ادبیات موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و سید اکبر هاشمی دبیر اجرایی و عباس شاهزیدی دبیر علمی این جشنواره هستند.

‌کمساری گفت: بیش از 500 اثر به دبیرخان این جشنواره ارسال شد، موضوع این جشنواره تخصصی است، اما با این‌ وجود تعداد آثار سیده بسیار رضایت‌بخش است، از بین آثار رسیده 25 درصد به پیشکسوتان، 65 درصد به جوان و 10 درصد به نوجوانان و کودکان تعلق دارد که حضور نوقلمان در این جشنواره بسیار مورد تحسین است.

وی اضافه کرد: بیشترین آثار رسیده به ترتیب از استان‌های اصفهان، قم، کردستان، تهران، گیلان، خراسان رضوی، مرکزی، خوزستان و چهارمحال و بختیاری است. طی سه مرحله داوری 67 اثر به مرحله پایانی راه پیدا کرده‌اند که 10 اثر برگزیده در اختتامیه معرفی می‌شوند، دو اثر نیز به‌عنوان شعر دانش‌آموزی برتر انتخاب خواهند شد.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) اضافه کرد: این اختتامیه شامل سه بخش، خوانش شعر، اجرای 10 شعر برتر به شکل سرود به همراه موسیقی و در نهایت تجلیل از پیشکسوتان است. در سال‌های گذشته از اساتیدی از جمله صائب، احتشامی و شاهزیدی تقدیر به عمل آمد و امسال از استاد سخا و استاد حدادیان که آثاری بر اندیشه‌های امام (س) دارند تجلیل می‌شود.

وی پیرامون شیوه داوری جشنواره اظهار داشت: تنها اشعاری به این جشنواره راه پیدا کرده‌اند که راستای فراخوان بوده‌اند، داوری در سه مرحله پایش اولیه، سپس انتخاب با حضور اساتید شعر اصفهان و درنهایت داوری توسط شاعران برجسته و مطرح کشور انجام شد.

‌کمساری به پیرامون شیوه برگزاری جشنواره گفت: جشنواره در سه حوزه کودک، کلاسیک و شعر نو داوری می‌شود، اشعار حوزه کودک و نوجوان به‌وسیله شعرایی داوری می‌شود که صاحب سبک بوده و کسانی که در حوزه شعر نو داوری می‌کنند در این زمینه تخصص دارند. دو نشست تخصصی برای آماده‌سازی استان برای برگزاری جشنواره برگزار می‌شود که نخستین  آن به‌تازگی در خمینی‌شهر برپا شد و دومین نشست در شهرضا برگزار خواهد شد. این دو اتفاق رخدادهایی جدیدی هستند که در این جشنواره برگزار می‌شود.

وی از اقدام معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان و نصب 100 تابلو با موضوع اشعار امام (ره) تجلیل کرد و افزود: امیدواریم این‌گونه حرکات در شهر ادامه پیدا کند، در آستانه رحلت امام (ره)، موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) آمادگی همکاری با همه مراکز را اعلام می‌کند و دست همکاری شهروندان را می‌فشارد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: امام خمینی (ره) ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.