رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات با موضوع احیای دریاچه ارومیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست نقش آموزش محیط زیست در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: با دستور رئیس هیأت امنا، دانشگاه آزاد اسلامی برای حل بحران دریاچه ارومیه ورود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم آذربایجان در سال‌های اخیر بوده است، تصریح کرد: برای کمک به تحقق این مسئله با توجه به ظرفیت‌های که در واحد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است، با راه‌اندازی یک مرکز تحقیقات در این دانشگاه می‌توان کم زیادی برای احیای دریاچه ارومیه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: حل مسئله دریاچه ارومیه از اولویت‌های مهم کشور است و باید مبتنی بر متد‌های علمی باشد.

به گفته وی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیمی که دارد همواره سعی کرده در حل مشکلات و مسائل کشور تأثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های که در دانشگاه‌های استان و در رأس آن‌ها در دانشگاه آزاد برای حل چالش‌های استان است از این رو در پی اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات با موضوع احیای دریاچه ارومیه هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با برگزاری چنین نشست‌های تخصصی به توسعه و ارتقای فعالیت‌های منطقه و احیای دریاچه ارومیه منجر شود.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز نیز در این مراسم وضعیت فعلی دریاچه ارومیه را نگران‌کننده بیان کرد و گفت: حل بحران دریاچه ارومیه نیازمند تدابیر مدیریتی درست است و برای حل بحران دریاچه ارومیه مشارکت استادان دانشگاه‌ها در طرح‌ها ضروری است.

در نشست نقش آموزش محیط زیست در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه با حضور شهردار تبریز و مسوولان شرکت‌کننده از استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، اداره آب و فاضلاب، سازمان محیط زیست و نظام مهندسی کشاورزی و نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد استان آذربایجان شرقی برگزار شد. 

 

انتهای پیام/ش

حل مسئله دریاچه ارومیه از اولویت‌های مهم کشور است

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.