اهالی روستای بنیدر مریوان از خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی کردستان برخوردار شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، قاسم کاوه سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: در راستای اجرای طرح شهید دکتر رهنمون، سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان تیم پزشکی متشکل از اعضای کانون بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی و همراهی دانشجویان پزشکی ساماندهی و به روستای کم برخوردار بنیدر مریوان اعزام شدند.

وی افزود: تیم اعزامی خدماتی شامل پزشکی، دندانپزشکی، بهداشتی، مامایی و دارویی رایگان را به بیش از ۴۵۰ نفر از اهالی این روستا ارائه دادند.

 کاوه با اشاره به خدمات ارائه شده به مردم این روستا، گفت: ویزیت رایگان، غربالگری BMI و فشار خون، آزمایش خون، معاینات مامایی، ترمیم دندان و همچنین آموزش شیوه صحیح مسواک زدن، هدیه خمیر دندان و مسواک رایگان به دانش آموزان روستا از جمله خدمات ارائه شده به مردم روستای بنیدر بود.

وی بیان کرد: در این طرح ۲۰ تیم پزشکی سازماندهی و به هر کدام یک منطقه جغرافیایی کم برخوردار اختصاص داده شده است.
 سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: خدمات پزشکی رایگان توسط اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف شاغل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان بصورت مستمر و در ۹ نوبت تا پایان سال در منطقه هدف این طرح در روستا‌های میانه، بنیدر، دریله، زونج با یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ طرح شهید دکتر رهنمون با هدف خدمت رسانی مستمر، منظم و قابل رصد در جهت ارتقای وضعیت سلامتی، بهبود کیفیت زندگی و نیز سواد سلامت مردم مناطق کم برخوردار همزمان با سراسر کشور و با همکاری کلیه نهاد‌های مسئول در حوزه سلامت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

روستاییان مریوانی از خدمات پزشکی رایگاه بهره مند شدند

 

برچسب ها: درمانی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.