رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از آسیب ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد بر اثر هجوم این آفت خبر داد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمددر گفت وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  گفت: از آسیب ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد بر اثر هجوم این آفت خبر داد و گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و همچنین غنی‌سازی با بذر از راه‌ها و روش‌های مبارزه با این بیماری است.

مصطفی خلقی در خصوص مشکل این روزهای جنگل‌های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: متأسفانه جنگل‌های استان بر اثر پروانه جوانه‌خوار دچار آسیب جدی شده است.

وی با اشاره به مناطقی که بیشترین آسیب‌ها را دیده افزود: درختان مناطق کوه خائیز، شهرستان لنده و بوستان بیشترین خشکیدگی بلوط را دارند.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به برداشت بی‌رویه از منابع آب زیر زمینی و همچنین کاهش بارندگی و وجود ریزگردها شرایط را برای هجوم این آفت فراهم کرده است و این پروانه از برگ‌های درختان بلوط تعذیه می‌کند و موجب خشک شدن این درختان می‌شود.

انتهای پیام/د

آسیب جنگل های بلوط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.