پرواز یک هواپیمای جنگنده آمریکایی در ارتفاع پایین برفراز منطقه‌ای مسکونی در ژاپن عصبانیت دولت این کشور را به همراه داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی اس سی ام پی، دولت ژاپن به خاطر پرواز یک فروند هواپیمای جنگنده اف ۱۶ آمریکایی در ارتفاع پایین بر فراز منطقه‌ای مسکونی در این کشور واکنش نشان داد.

تصاویر مربوط به پرواز این هواپیمای جنگنده در سایت یوتیوب وجود دارد. ارتش آمریکا این موضوع را تایید کرده است که تصاویر ویدئویی منتشر شده در سایت یوتیوب مربوط به پرواز یکی از جنگنده‌های آمریکا و بر فراز یک منطقه مسکونی بوده است.

دفتر وزارت دفاع ژاپن در منطقه شمال شرق این کشور پس از انتشار تصاویر مربوط به پرواز این هواپیمای جنگنده در ارتفاع پایین در سایت یوتیوب شکوائیه‌ای را به فرمانده پایگاه نظامی هوایی میساوا Misawa ارسال کرده است.

در این حال فرمانده این پایگاه نظامی که در منطقه آئوموری واقع است تایید کرده است که تصاویر ده دقیقه‌ای منتشر شده در یوتیوب مربوط به پرواز یکی از جنگنده‌های اف ۱۶ پایگاه تحت هدایت وی و در جریان یک پرواز آموزشی بوده است و این هواپیما در چندین مورد بسیار پایین‌تر از ارتفاع مجاز پرواز کرده است.

در این حال دفتر وزارت دفاع ژاپن در منطقه توهوکو اعلام کرد که به فرمانده این پایگاه در روز جمعه توصیه کرده است که به قوانین هوانوردی ژاپن پایبند باشد و از پرواز هواپیما‌های پایگاهش در ارتفاع پایین‌تر از ۱۵۰ متر خودداری کند. در تصاویری که منتشر شده است این هواپیما بر فراز یک منطقه مسکونی در حال پرواز است.

پایگاه هوایی میساوا محل استقرار نیرو‌های دفاعی ژاپن و همچنین ارتش آمریکا است. در بیستم ماه فوریه هم یک جنگنده ارتش آمریکا در پایگاه میساوا پس از آنکه لحظاتی پس از پرواز موتورش آتش گرفت مخازن سوخت خود را بر روی یک دریاچه انداخت. در این دریاچه ماهیگیران در حال فعالیت و ماهیگیری بودند.

انتهای پیام/

پرواز در ارتفاع کم جنگنده اف ۱۶ آمریکایی اعتراض ژاپن را در پی داشت

برچسب ها: آمریکا ، ژاپن ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار