سید عبدالملک بدرالدین در سخنانی به مناسبت شهادت رئیس شورای عالی سیاسی یمن، اعلام کرد آمریکا شریک اصلی متجاوزان سعودی در ارتکاب این جنایت است.

آمریکا شریک اصلی جنایت ترور شهید «صالح الصماد» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون المیادین، سید عبد الملک بدرالدین، دبیر کل جنبش انصارالله یمن، در سخنانی به مناسبت شهادت صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، اعلام کرد آمریکا شریک اصلی متجاوزان سعودی در ارتکاب این جنایت است.

دبیر کل جنبش انصارالله یمن ضمن قدردانی از مقامات ایران، سوری، عراق و همچنین سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان و تمام آزادگانی که همبستگی خود را با ملت مظلوم یمن در حادثه غم انگیز ترور صالح الصماد ابراز کردند، گفت: با وجود تهدیدهای متعدد دشمن حضور و مشارکت مردمی در مراسم تشییع شهید صالح صماد بسیاربزرگ بود و همانگونه که می دانید در حملات هوایی جنگنده های دشمن به کاروان تشییع کنندگان چندین نفر از شهروندان یمنی شهید یا مجروح شدند. وی افزود: مردم یمن امروز با مردی بزرگ و عزیزی از بهترین فرزندان این ملت خداحافظی کردند.

سید عبد الملک بدرالدین همچنین گفت: ترور شهید الصماد جنایت و ظلم بزرگ در حق انسان مسلمانی بود که گناهی مرتکب نشده بود. وی با اشاره به نقش اساسی آمریکا در ترور شهید صالح الصماد تاکید کرد: واشنگتن در این جنایت نقش داشت و شریک اصلی این جنایت بود. 

همچنین به نقل از العالم، سید عبد الملک بدرالدین با بیان اینکه جنایت ترور شهید الصماد با نظارت جنگنده های آمریکایی صورت گرفته است، تصریح کرد: قدرت های متجاوزی که زنان و کودکان را می کشند، جنایت هایشان در یمن ، به امری روزمره تبدیل شده است. رهبر جنبش انصارالله یمن یادآور شد: قدرت های متجاوز، جنایت های خود در یمن را به عنوان بخشی از تاکتیک نظامی خود مرتکب می شود زیرا آمریکا به آن ها این اجازه را داده است. وی افزود: نیروهای متجاوز جنایت های کشتار جمعی را در یمن مرتکب می شوند و غیرنظامیان و مناطق محل سکونت آن ها را هدف قرار می دهند.  از آغاز تجاوز به یمن، تحولات و رویدادها نشان دهنده مقاومت مردم یمن بوده است.

دبیر کل جنبش انصارالله یمن در ادامه گفت: قدرت های متجاوز، با ترورشهید الصماد، جنایتی را درحقوق بین الملل مرتکب شدند. وی همچنین تاکید کرد: متجاوزان با فرستادن هواپیماهای خود به محل تشییع جنازه شهید الصماد، پستی و رذالت خود را نشان دادند.

دبیر کل انصارالله یمن با بیان اینکه شهادت الصماد، قدرت جدیدی درزمینه جان فشانی ومسئولیت پذیری به مردم یمن بخشید، بیان داشت: ترور شهید الصماد، عزم و اراده و مسئولیت پذیری مردم یمن را تقویت کرد.

وی افزود: شهادت الصماد، بر وجدان مردم یمن تاثیر عمده ای گذاشت و به تقویت روحیه مقاومت در آنان انجامید و موجب تحریک احساسات خشم وغضب در نزد آنان علیه متجاوزان شد. وی همچنین  تاکید کرد: جنایت قدرت های متجاوز در ترور شهید الصماد، نتایج عکس را برای آن ها به دنبال داشت.

سید عبدالملک بدرالدین افزود:  قدرت های متجاوز با ارتکاب این جنایت، به دنبال ایجاد مشکل و اختلاف در میان یمنی ها بودند. قدرت های متجاوز امید داشتند که با ارتکاب جنایت ترور شهید الصماد، اراده مردم یمن را درهم شکنند.

انتهای پیام/

سخنرانی دبیر کل انصارالله یمن به مناسبت شهادت صالح الصماد

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار