سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: جغرافیای تکواندو تغییر کرده و نمی‌توان هیچ حریفی را دست گرفت.

عسکری: جغرافیای تکواندو تغییر کرده/غیبت در گرندپری ایتالیا رفتار عاقلانه‌ای استفریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو مردان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره حریفان تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: کره جنوبی رقیب سنتی ایران است، اما در سال‌های اخیر جغرافیای تکواندو تغییر کرده و نمی‌توان هیچ حریفی را دست کم گرفت و طوری تمرین می‌کنیم که کار برای ما به، اما و اگر کشیده نشود.

سرمربی تیم ملی درباره وضعیت تیم ملی بیان کرد: ابتدای خردادماه مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور ویتنام برگزار می‌شود که برای تیم ملی ایران اهمیت زیادی دارد. رقابت‌های گرندپری ۲۰۱۸ ایتالیا ۱۱ خرداد و به فاصله ۴ روز از قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و در صورتی که ما در این رقابت‌ها حاضر می‌شدیم جز خستگی بیشتر و احتمال نتیجه نگرفتن برای بازیکنان ما ثمر دیگری نداشت.

او ادامه داد: غیبت در گرندپری ایتالیا رفتار عاقلانه‌ای است چرا که فاصله کمی با مسابقات قهرمانی آسیا داشت و ضمن اینکه ما هنوز تصمیمی درباره نفرات شرکت کننده در گرندپری نگرفته بودیم و نمی‌توانستیم در فرصت مقرر شده از سوی فدراسیون جهانی و بدون برگزاری انتخابی در رقابت‌های گرندپری ثبت نام کنیم.

عسکری افزود: رفتار درست این که تیم ملی در هر مسابقه با آمادگی جسمی و روحی شرکت کند تا ضمن کسب امتیاز بتواند برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده‌تر شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو تصریح کرد: اگر بازیکنان ما به آمادگی کامل برسند در مسابقات قهرمانی آسیا هم می‌توانند امتیاز لازم را بدست آورند و در صورتی که آماده نباشند در گرندپری هم شکست می‌خوردند و روحیه خود را از دست می‌دادند.

عسکری درباره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا عنوان کرد: تکواندو ایران یکی از قدرت‌های آسیا است و تیم ملی از شانس‌های کسب مدال کاروان کشورمان در اندونزی است. به همین دلیل بعد از مسابقات قهرمانی آسیا بلافاصله اردو‌های آمادگی را آغاز می‌کنیم و نفرات را با برگزاری مسابقات انتخابی به تیم دعوت خواهیم کرد. با توجه به اینکه حساسیت روی تکواندو زیاد است سعی می‌کنیم با بازیکنانی در مسابقات شرکت کنیم که آمادگی فنی و جسمی بالاتری دارند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه بیان کرد: پس از برگزاری رقابت‌های انتخابی از ۱۰ فروردین ماه تیم ملی وارد اردو شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی بتوانیم نتیجه بگیریم. طبق برنامه ریزی صورت گرفته ملی پوشان تا قهرمانی آسیا به ۸۰ درصد آمادگی خود می‌رسند و در بازی‌های آسیایی صد در صد آماده خواهند بود.

عسکری درباره رقابت‌های بین المللی جام فجر و جام باشگاه‌های آسیا بیان کرد: رقابت‌های خوبی بود و به دلیل اینکه در ایران برگزار می‌شد ما این فرصت را داشتیم که تا آخرین روز تمرینات تیم ملی را ادامه بدهیم و بازیکنان ما با حضور در این رقابت‌ها ۲۰ امتیاز رنکینگ خود را افزایش دهند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم بازیکنان ما بتوانند در رقابت‌های پیش رو عملکرد خوبی داشته باشند و روی سکوی قهرمانی قرار گیرند.

انتهای پیام/

اظهارات عسکری درباره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار