سرمربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد گفت: در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شاهد قضاوت‌های پر اشتباهی از سوی داروان بودیم.

خلیفه:داوری در جام باشگاه‌های آسیا پر اشتباه بود/ بازیکنان به دلیل حضور در جام فجر خسته بودندسید نعمت خلیفه سرمربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بیان کرد: این رقابت‌ها به همت فدراسیون تکواندو ایران پایه ریزی شده است و در هشتمین دوره جام باشگاه‌های آسیا تیم دانشگاه آزاد توانست برای چهارمین بار عنوان قهرمانی مسابقات را بدست آورد.

او در ادامه درباره داوری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا عنوان کرد: در این دوره از رقابت‌ها متاسفانه شاهد قضاوت‌های پر اشتباه از سوی داوران بودیم که این موضوع مختص تیم من و بازیکنانم نبود و تمام تیم‌ها از این بابت لطمه خوردند و امتیاز از دست دادند. داوری در این دوره تحت شعاع مسابقات قرار گرفته بود و باید نگاه داوران با دقت زیادی باشد تا حقی از هیچ بازیکن یا تیمی ضایع نشود.

خلیفه تصریح کرد: یک داور به صرف اینکه داور بین المللی است نباید با اشتباه مسابقات را قضاوت کند. در این گونه رقابت‌ها که از حساسیت بالایی برخوردار است باید از افرادی برای امر قضاوت دعوت شود که بتواند اداره بازی را در دست بگیرد و قضاوت عادلانه‌ای داشته باشد تا به رشد تکواندو کمک زیادی شود.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد بیان کرد: البته داوران ایرانی در مقایسه با داوران سایر کشور‌ها از اشتباه کمتری در امر قضاوت برخوردار هستند، اما باز هم لازم است که داوران در مسابقات حساس با دقت بیشتری نظارت داشته باشند و نقاط ضعف آن‌ها نیز برطرف شود.

خلیفه درباره قهرمانی تیم دانشگاه آزاد در جام باشگاه‌های آسیا گفت: این رقابت‌ها هشت دوره است که برگزار شده و تیم دانشگاه آزاد در ۶ دوره حضورش در جام باشگاه‌های آسیا توانسته چهار دوره قهرمان و دو دوره نایب قهرمان این مسابقات شود. تیم دانشگاه آزاد از تیم‌های قدیمی در رشته تکواندو است که سابقه ۲ دهه حضور در لیگ کشور را دارد و در جام باشگاه‌های آسیا هم همیشه یکی از تیم‌های فینالیست بوده است.

حمایت نکردن کنفدراسیون آسیا از جام باشگاه‌ها باعث کاهش حضور تیم‌های قدرتمند شد

او ادامه داد: دوره اول و دوم این مسابقات با حضور تیم‌های قدرتمند تری برگزار شد، اما به دلیل حمایت نکردن کنفدراسیون تکواندو آسیا به مرور تعداد تیم‌های شرکت کننده وقدرتمند کمتر شد. در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا رقابت بین تیم‌های داخلی ایران است چرا که تیم‌های برتر لیگ و قدرتمند کشورمان در مسابقات حاضر می‌شوند و مبارزه اصلی بین هوگوپوشان ایرانی است.

بازیکنان به دلیل حضور در جام فجر خسته بودند

خلیفه در ادامه افزود: به دلیل اینکه بازیکنان باید در مسابقات بین المللی فجر شرکت می‌کردند و این رقابت‌ها دو روز قبل از جام باشگاه‌های آسیا بود اکثر بازیکنان با خستگی و تا حدی آسیب دیدگی وارد جام باشگاه‌ها شدند.

او در مورد اینکه تیم‌های داخلی می‌توانستند از ملی پوشان در این مسابقات استفاده کنند گفت: تیم دانشگاه آزاد با ترکیب اصلی خودش وارد مسابقات شد و تنها سروش احمدی بازیکن قرضی تیم ما بود.

خلیفه در مورد حضور تیم دانشگاه آزاد در لیگ برتر تکواندو گفت: در ادامه برای مسابقات لیگ، تیم به تیم و نوجوانان آماده می‌شویم و در صورتی که در برخی اوزان لازم باشد ترکیب تیم را هم تغییر می‌دهیم و از نفرات جدیدتری استفاده می‌کنیم.

فریبرز عسگری مربی بزرگی است

او درخصوص حضور عسگری به عنوان سرمربی در تیم ملی بزرگسالان گفت: فدراسیون در حال حاضر به عسگری اعتماد کرده و سکان هدایت تیم ملی را در اختیار او گذاشته است. عسگری مربی بزرگی است و امیدوارم تکواندو را به روز‌های قهرمانی اش برگرداند. هر کمکی که لازم باشد به عسگری و تیم ملی می‌کنم تا شاهد موفقیت تکواندوکاران کشورمان در مسابقات باشیم.

هنوز وضعیت تیم ملی دانشجویان مشخص نیست

سرمربی تیم دانشگاه آزاد در پایان در مورد حضورش به عنوان سرمربی در تیم ملی تکواندو دانشجویان بیان کرد: بعد از پایان مسابقات یونیورسیاد و قهرمانی تیم ملی دانشجویان ایران در این رقابت ها، هنوز وضعیت تیم ملی مشخص نیست و در حال حاضر تیمی وجود ندارد و باید دید فدراسیون برای رقابت‌های یونیورسیاد سال آینده که به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود چه تصمیمی درباره تشکیل تیم ملی و برذگزاری اردو‌ها می‌گیرد و در صورتی که فدراسیون بخواهد به عنوان سرمربی در این تیم به تکواندو کمک می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار