امانی گفت: تولید محتوای آموزشی برای گروه سنی صفر تا چهار سال از سال گذشته به آموزش و پرورش واگذار شده است.

واگذاری تدوین محتوای آموزشی مهد‌های کودک به آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمود امانی تهرانی مدیر کل دفتر کتب درسی نظری سازمان پژوهش درباره چالش‌های آموزش پیش از دبستان در برنامه پرسشگر شبکه آموزش اظهار کرد: دوره پیش‌ دبستانی از سن 6 سال تمام، آغاز می‌شود و باید محتوایی متناسب با این سن برای نوآموزان در نظر بگیریم که البته سالهاست برنامه درسی برای دوره پیش‌دبستانی مصوب داریم.

وی ادامه داد: قبل از دوره پیش‌دبستان برای گروه سنی صفر تا چهار سال دوره مهدکودک را داریم که در این دوره محتوای آموزشی تدوین نشده است، اما بر اساس مصوبه مجلس از سال گذشته مسئولیت تعیین محتوا برای این دوره به آموزش و پرورش سپرده شد.

بازنگری در برنامه‌های دوره پیش‌دبستانی

مدیر کل دفتر کتب درسی نظری سازمان پژوهش تصریح کرد: هرچند به برنامه درسی موجود انتقاداتی وارد است اما این موضوع به محتوا مربوط نبوده و اجرای کار مشکل‌دار است، چرا که در محتوا هیچ تاکیدی بر تفکیک زنگ‌های آموزشی و تفریح وجود ندارد و کودک را آزاد گذاشته ایم.

امانی تهرانی با اشاره به اینکه برای کودکان زیر چهار سال توصیه نمی‌شود که حتما سر ساعت معینی به مهدکودک بروند و در اسناد بالادستی‌ هم چنین موضوعی تاکید نشده است و حضور در منزل مانعی برای اجتماعی شدن کودک نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همانطور که تاکیدی بر حضور در مهدهای کودک برای کودکان زیر چهار سال ندارد برای دوره پیش‌دبستانی الزام وجود داشته و در اسناد بالادستی به آن اشاره شده است.

مدیر کل دفتر کتب درسی نظری سازمان پژوهش با اشاره به اینکه برای دوره پیش‌دبستانی آموزش و پرورش برنامه‌ها با محوریت بازی تدوین شده‌اند، گفت: انتشار کتاب‌ها برای این دوره‌ه هم به دو دسته تقسیم می‌شود که دسته اول کتاب‌های غیر اصولی است که تایید نمی‌کنیم اما دسته دوم محتوایی است که مورد تایید آموزش و پروش برای نوآموزان پیش‌دبستانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بازنگری در برنامه‌های دوره پیش‌دبستان را مورد توجه  قرار داده ایم، گفت: عامل اصلی اجرای این کار به بودجه مرتبط است، چرا که پیش‌دبستانی در سرانه مدارس محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار