فرمانده کل ارتش گفت: وجود و حضور سرباز امنیت ساز است و موجب بازدارندگی و قدرت ملی است و فکر تجاوز را از دشمنان می گیرد.

انقلاب اسلامی عالی‌ترین جایگاه و مفاهیم را برای سربازی ترسیم کرده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهمین جشنواره جوان سرباز که همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) امروز شنبه 8 اردیبهشت در محل مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا برگزار شد، با بیان اینکه سربازی در همه جوامع یک کار ارزشمند است، اظهار کرد: سربازی همواره در چشم مردم جایگاه ویژه ای داشته و در طول زمان نیز چنین بوده، اما اسلام بالاتر از همه، سربازی را عبادت می داند که موجب امنیت و پایداری جامعه است.

موسوی افزود: انقلاب اسلامی ایران عالی ترین جایگاه و مفاهیم را برای سربازی ترسیم کرده است و حضرت امام خمینی (ره) آنقدر برای سربازی احترام قائل هستند که فرمودند: ای کاش نام من را هم در فهرست سربازان ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز و در بین همه نظریه‌پردازان نظامی کامل‌ترین و روشن‌ترین نظریه‌ راجع به سرباززی را مقام معظم رهبری دارند، تأکید کرد: این امر از بیانات و تدابیر ابلاغی‌ ایشان استنباط می‌شود و ما بر اساس این نظریه‌ها به سربازی به عنوان یک برهه ممتاز و خاص و تعیین‌کننده از زندگی جوانان می‌نگریم.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه سربازی از دو جهت بسیار اهمیت‌ بالایی دارد افزود: جهت اول حضور و وجود سرباز و آمادگی او که امنیت‌زا است و باعث ایجاد قدرت ملی و بازدارندگی‌ می‌شود که اجازه نمی‌دهد در مخیله‌ کسی فکر تجاوز شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه تمامی‌ اقدامات زیر چتر امنیت قابل اجرا است، ادامه داد: اگر امنیت نباشد هیچ کاری شدنی نیست و وجود امنیت بستگی به وجود سرباز دارد و سرباز ضامن  و تکیه‌گاه تداوم حیات‌ ملت است.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: از جهت دیگر دوران سربازی، دوران تحکیم روحیه انقلابی‌ در وجود جوانانی است که برای سربازی‌ آمده‌اند.

موسوی ادامه داد:  این مقطع از زندگی دورانی است که باید تدیّن، تشرّ‌ع و باورها‌ و گفتارها و رفتارها نهادینه و استحکام شود.

وی تصریح کرد: خدمت سربازی باید دورانی باشد که اعتماد به نفس و آگاهی به توانایی‌ها و به طبع‌ آن امید به آینده در روح جوان زنده و جان بگیرد تا موتور‌ محرّکی برای آینده شود.

موسوی افزود: دوران سربازی دورانی است که نیروهای مسلح باید پاکی و درستی خود را به عنوان الگو‌یی پیش چشم جوانان نشان داده و پیاده کنند، آنگونه که سرباز ویژگی‌های مثبت نیروهای مسلح و برجسته نظام را که نیروهای مسلح پرچم‌دار آن است را شناخته و آگاهی پیدا کند و غرور ملی و غیرت دینی سرباز در این دوران به حداکثر استقرار و پایداری در قلب جوانان برسد.

وی با بیان اینکه خدمت سربازی باید مردان شایسته‌ای را برای جامعه پرورش دهد تأکید کرد: به شما هم‌رزمان سربازم‌ که موفق به پوشیدن لباس‌ سربازی‌ شده‌اید تبریک عرض‌ می‌کنم و برای ملت بزرگ و جوانان پیش‌مرگ این ملت در راه تحقق آرمان‌های انقلاب و امیدهای بلند نظام جمهوری اسلامی دست‌یابی به قلل‌ بلند عزت‌ توسط این ملت آرزوی توفیق‌ روز‌افزون دارم.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۳۷ سرباز نمونه نیرو‌های مسلح، ۱۰ فرمانده برتر در رابطه با سربازان و چند خانواده شهید سرباز تجلیل به عمل آمد.

همچنین از کتاب «خاطرات ماندگار» که توسط سازمان عقیدتی سیاسی آجا در رابطه با سربازان منتشر شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار