اداره هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد، در حدود ۴۲۷ هزار نفر به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه و جاری شدن سیل در هیرشابله در جنوب غرب سومالی و مناطق جوبالند و بنادیر آواره شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، سیل در سومالی موجب آواره شدن بیش از ۴۲۷ هزار نفر از ساکنان مناطق مختلف این کشور شد.

اداره هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد، در حدود ۴۲۷ هزار نفر به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه در هیرشابله در جنوب غرب سومالی و مناطق جوبالند و بنادیر آواره شدند.

تازه‌ترین گزارش سازمان ملل با اشاره به بارش بیش از حد معمول باران در بسیاری از مناطق سومالی از ادامه بارش باران در روز‌های آینده در بخش‌های وسیعی از این کشور و مناطق مرتفع اتیوپی خبر می‌دهد.

همچنین دیگر مناطق شمالی و مرکزی سومالی غیر از مناطقی در پونتلند نیز شاهد بارش باران در هفته آینده خواهند بود.

دست اندرکاران این آژانس سازمان ملل با اشاره به ادامه بارش شدید باران و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها به دیگر ساکنان مناطق اطراف جوبالند و هیرشابله هشدار دادند.

براساس گزارش ها، شمار آوارگان جوبالند از ۲۸ هزار و ۲۰۰ نفر در ۲۲ آوریل به ۴۲ هزار و ۳۰۰ نفر که بخشی از جمعیت ۱۶۵ هزار نفری آواره در این ایالت هستند افزایش یافته است.

مقامات محلی سومالی در شاخ آفریقا از مقامات دولت فدرال و آژانس‌های بشردوستانه خواستار ارسال محموله‌های کمک برای نیازمندانی شدند که در شرایط بحرانی قرار گرفته اند.

مسئولان محلی سازمان ملل با اشاره به آواره شدن بیش از ۱۷۴ هزار نفر از ساکنان بایدوا از تخریب بسیاری از چادر‌ها و همچنین مشکلات اقامتگاه‌های موقت آوارگان خبر دادند.

همچنین شمار زیادی از اماکن امدادرسانی و چادر‌های کمک رسانی در اثر ادامه بارش باران تخریب شد و پیش بینی می‌شود ادامه بارش باران و سیل در هفته آینده خسارات بیشتری برجا خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، در حدود ۱۲۲ هزار نفر از ساکنان مناطق مختلف هیران به دلیل طغیان آب رودخانه‌های محلی و جاری شدن سیل منازل خود را ترک کرده اند.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد افزود، در حدود ۵۴ هزار نفر از آوارگان در چادر‌های موقت در موگادیشو اسکان داده شده اند.

انتهای پیام/

بارش شدید باران و جاری شدن سیل ویرانگر در سومالی

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار