سخنگوی وزارت امور خارجه چین خواستار حفظ توافق هسته‌ای ایران و جدی گرفتن آن شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین امروز جمعه خواستار حفظ بی کم و کاست توافق هسته‌ای ایران و جدی گرفتن آن شد.

بر این اساس، هوا چونیینگ -- سخنگوی وزارت امور خارجه چین -- این اظهارات را در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوالی درباره نگرانی‌های روسیه در رابطه با شرایط توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران و قدرت‌های جهانی بیان کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: این کشور به شدت از بیانیه اخیر روسای جمهور آمریکا و فرانسه در رابطه با توافق هسته‌ای ایران نگران است. زاخارووا گفت: این توافق، سازوکاری متعادلی است که منافع همه طرف‌های توافق را در نظر گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «نابودی این موازنه‌ی شکننده‌ منافع، به عواقبی جدی برای امنیت بین المللی و رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای منجر می‌شود.»

هوا چونیینگ در این رابطه گفت: «چین از همه طرف‌های این توافق می‌خواهد به گفتگو و همکاری در رابطه با وضعیت پیش روی توافق هسته‌ای ایران ادامه دهند و آن را به شکل دست نخورده و جدی حفظ کنند.»

وی تاکید کرد چین به حفظ و اجرای توافق به شکلی هدفمند، عادلانه و مسئولانه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

برجام باید حفظ شود

برچسب ها: برجام ، چین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
بابا حواستون کجاست ؟ کشور عزیز دوست و برادر چین ؛آمریکایی ها نمی خواهند چیزی از برجام رو کم کنند بلکه می خواهند به آن اضافه کنند ! این خیلی نکته است .
آخرین اخبار