کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد و گرد و غبار در زاهدان دید افقی را به ۴ کیلومتر رساند و موجب شد هوای این شهر در محدوده ناسالم قرار گیرد.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با اشاره به ادامه وزش باد و گرد و خاک در برخی نقاط سیستان و بلوچستان گفت : در ۲۴ ساعت گذشته همچنان وزش باد و گرد و خاک در برخی نواحی استان ادامه داشت و موجب شد تا دید افقی دید در زاهدان به ۴ کیلومتر رسیده و موجب شود هوای این شهر در محدوده ناسالم قرار گیرد.

وی افزود: در نصرت‌آباد نیز گرد و غبار موجب کاهش شدید دید به ۳۵۰۰ متر شد و هوا در این منطقه نیز ناسالم شد. روز قبل آن نیز گرد و خاک دید افقی این شهر را به ۳ کیلومتر رسانده است.

ملاشاهی در ادامه به تداوم وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال استان اشاره و عنوان کرد: سرعت باد در زابل نیز در شبانه‌روز گذشته به حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید و سبب بروز گرد و خاک در برخی نواحی شمال استان شد. در زهک نیز باد و گرد و خاک دید را به ۶ کیلومتر رساند.

ملاشاهی گفت: همچنان وزش باد و گرد و خاک در شمال استان ادامه دارد، اما شنبه به‌صورت موقت شدت وزش باد کاهش یافته، ولی به تناوب تا نیمه‌های هفته آینده ادامه دارد آن شرایط سبب بروز گرد و خاک در این مناطق می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در روز‌های اخیر سرعت وزش باد در زابل تا ۹۴ کیلومتر بر ساعت نیز رسید و موجب کاهش شدید دید و کیفیت هوا در شمال استان شد. همچنین تا نیمه‌های هفته آینده نفوذ گرد و غبار در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان دید را کم می‌کند.

وی درباره وضعیت دمایی استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته راسک به بیشینه دمای ۴۳.۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان و زاهدان با دمای ۱۶ درجه سردترین شهر استان بوده است. از روز دوشنبه نیز به‌تدریج دما در شمال استان قدری کاهش می‌یابد.

ملاشاهی در ادامه به کاهش شدید باراش در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون میزان بارش‌ها در سیستان و بلوچستان بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته و این استان همچنان کم بارش‌ترین استان کشور است.

انتهای پیام/ع

گردوخاک در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار