کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شبانه روز گذشته در نواحی مرکزی این استان به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مصدق گودرزی فر کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وزش باد همراه با گرد و خاک که از روز گذشته در نواحی مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان آغاز شده بود تا امروز تداوم دارد.

وی بیان کرد: از امشب سرمای هوا و یخبندان شبانه در نواحی مرکزی و برخی نقاط جنوب شرق سیستان و بلوچستان تشدید و تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در نواحی شمالی این استان از امروز افزایش دما در طول روز و کاهش شدت سرما در شب انتظار می‌رود.

گودرزی بیان کرد: زابل و هامون با حداقل منفی ۲ درجه سانتیگراد و راسک با حداکثر ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب در شبانه روز گذشته سردترین و گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان بودند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

انتهای پیام/ع

وزش باد گرد وخاک  سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار