قائم مقام وزیر علوم گفت: خیرین نقش بسزایی در پیشرفت دانشگاه ها داشته و سال گذشته ۱۶۵ هزار مترمربع طرح عمرانی توسط این افراد ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قائم مقام وزیر علوم در حاشیه بهره‌برداری از فاز یک مجتمع آموزش عالی گناباد در جمع خبرنگاران، گفت: در پنج سال گذشته حجم تولیدات علمی بالغ بر ۵۰ درصد تولیدات علمی کل کشور بوده و این نشان‌دهنده این است که در دولت یازدهم و دوازدهم یکی از شاخصه‌های مهم توجه به تولید علم بوده است.
 
عبدالرضا باقری افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم به حد کافی در کشور وجود داشته و بر همیم اساس برنامه وزارت علوم توسعه کمی نبوده و اقتضائات جامعه ایجاب می‌کند که ما بیشتر به سمت ارتقاء کیفی آموزش عالی برویم.
 
وی عنوان کرد: شور و اشتیاق، انگیزه و خلاقیت دانشجویان مجتمع آموزش عالی گناباد، نویدبخش آینده بسیار خوبی را برای این دانشگاه می‌دهد.
 
باقری ادامه داد: دانشگاه‌های ما می‌توانند موجبات تحولات جدی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان باشند و ایجاد مجتمع آموزش عالی در گناباد برای این است که این دانشگاه بتواند در خدمت پتانسیل‌های منطقه باشد.
 
رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدواریم ما نیز در آموزش عالی بتوانیم بستر‌های لازم را برای توسعه درست این دانشگاه‌ها و محول کردن مأموریت‌های خاص منطقه‌ای که بتواند این مزیت‌ها را فعال کرده و مسیر مهاجرت را تغییر داده، نه اینکه صرفا نیروی انسانی را تربیت کند.
 
باقری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید از ایجاد رشته‌های موازی پرهیز کنند، تصریح کرد: رشته‌ها باید متناسب با مزیت‌های هر منطقه بوده و بر همین اساس مجتمع‌های آموزش عالی را به سمتی ببریم که مأموریت‌های خاص را به آن‌ها محول کنیم.

شایان ذکر است؛ افتتاح سالن ورزشی فجر، بازدید از دومینو و نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان و جلسه با اعضای هیئت علمی مجتمع اموزش عالی گناباد از جمله برنامه‌های سفر یکروزه قائم مقام وزارت علوم بود.

انتهای پیام/ ح. ت/پ

سفر یکروزه قائم مقام وزارت علوم به خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.