به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد شعرباف در نشست خبری مدیران سازمان قطار شهری که در نمایشگاه حمل و نقل پاک برگزار شد ، به سختی ها و مشقت های ساخت و راه اندازی خط یک مترو اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه از قدیم عزم بر آن بوده که چهارباغ پیاده راه باشد و قرار بود کل شبکه حمل و نقل عمومی چهارباغ حذف و مترو برای آن جایگزین شود، مهمترین چالش در بهره برداری از خط یک قطارشهری اصفهان ، عبور از محور چهارباغ بودکه به پژوهش های دقیق در این زمینه احتیاج داشت و ما با همکاری و نظارت بی وقفه میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها توانستیم از این مرحله عبور کنیم.
وی بااشاره به اینکه ساخت خط یک مترو اصفهان از سال 1380 کلید خورد ، گفت : دو تا سه توقف سه ساله که مربوط به آثار تاریخی شهر و میراث فرهنگی اصفهان بود باعث شد تا این روند 16 سال طول بکشد.
مشاور عالی شهردار اصفهان تصریح کرد :سازمان قطار شهری با مجوز یونسکو امکان عبور از میدان امام را داشت اما به خاطر حساسیت های مردم اصفهان در زمینه آثار تاریخی و آرامش خاطر مردم، قطار شهری از نزدیکی میدان عبود نکرد و حدود یک و نیم کیلومتر با هزینه پانصد میلیارد به مسیر مترو افزوده شد.
شعرباف درمورد علت فعالیت ایستگاه صفه تا ساعت سه بعد از ظهر گفت : ایستگاه آزادی تا صفه هنوز کامل نشده و دچار نواقص فنی است که در حال اتمام طرح هستیم و تا پایان خرداد این ایستگاه تکمیل و سرفاصله نیز کمتر می شود .
به گفته ی وی استفاده از مترو در روزهای جمعه مقرون به صرفه نیست چراکه تعداد مسافران در این روز بسیار کمتر از سایر روزهاست و این در حالیست که شهرداری در ماه حدود 4 میلیارد تومان یارانه به سازمان قطار شهری پرداخت می کند.
مشاور عالی شهردار اصفهان اذعان داشت : برای خط 2 مترو با مسافت حدود 15 کیلومتر از شهرک امام حسین آغاز می شود و در کهندژ به پایان می رسد برنامه 5 ساله در نظر گرفته شده است وامیدوارم با استفاده از تجربیاتی که از خط یک داریم خط دو را با موفقیت به پایان برسانیم.
شعرباف اظهار داشت: در آینده مبارکه، مجلسی، شاهینشهر، خمینیشهر، خوراسگان و فولادشهر به شبکه مترو و تا آخر 98، بهارستان به مترو اصفهان متصل خواهد شد.
وی با بیان این که باید درشبکه حمل و نقل مترو به جابجایی بیش از 200 هزار مسافر در روز برسیم، تأکید کرد: برای فولادشهر اعتبارات در نظر گرفته شده است اما هنوز بر سر مسیر اختلافاتی وجود دارد.
انتهای پیام/م