مشاور عالی شهردار اصفهان گفت : مهمترین چالش در بهره برداری از خط یک قطارشهری اصفهان که باعث کندی در روند ساخت قطارشهری شد، عبور از محور چهارباغ بود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد شعرباف در نشست خبری مدیران سازمان قطار شهری که در نمایشگاه حمل و نقل پاک برگزار شد ، به سختی ها و مشقت های ساخت و راه اندازی خط یک  مترو اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه  از قدیم عزم بر آن بوده که چهارباغ پیاده راه باشد و قرار بود کل شبکه حمل و نقل عمومی چهارباغ حذف و مترو برای آن جایگزین شود،  مهمترین چالش  در بهره برداری از خط یک قطارشهری اصفهان ، عبور از محور چهارباغ بودکه به پژوهش های دقیق در این زمینه احتیاج داشت و ما با همکاری و نظارت بی وقفه میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها  توانستیم از این مرحله عبور کنیم.

وی بااشاره به اینکه ساخت خط یک مترو اصفهان از سال 1380 کلید  خورد ، گفت : دو تا سه توقف سه ساله که مربوط به آثار تاریخی شهر و میراث فرهنگی  اصفهان بود باعث شد تا این روند 16 سال طول بکشد.

مشاور عالی شهردار اصفهان تصریح کرد :سازمان قطار شهری با مجوز یونسکو امکان عبور از میدان امام را داشت اما به خاطر حساسیت های مردم اصفهان  در  زمینه آثار تاریخی و آرامش خاطر مردم، قطار شهری از نزدیکی میدان عبود نکرد و   حدود یک و نیم کیلومتر با هزینه  پانصد میلیارد به مسیر مترو افزوده شد.

  شعرباف درمورد علت  فعالیت  ایستگاه صفه تا ساعت سه بعد از ظهر گفت :  ایستگاه آزادی تا صفه  هنوز کامل نشده و دچار نواقص فنی است که  در حال اتمام طرح هستیم و  تا پایان خرداد این ایستگاه تکمیل و سرفاصله نیز کمتر می شود .

 به گفته ی وی  استفاده از مترو در روزهای جمعه مقرون به صرفه نیست چراکه تعداد مسافران در این روز  بسیار کمتر از سایر روزهاست و این در حالیست که شهرداری در ماه حدود 4 میلیارد  تومان یارانه به  سازمان قطار شهری پرداخت می کند.

 مشاور عالی شهردار اصفهان  اذعان داشت : برای خط 2 مترو با مسافت  حدود 15 کیلومتر  از شهرک امام حسین آغاز می شود و در  کهندژ به پایان می رسد  برنامه 5 ساله در نظر گرفته شده است وامیدوارم  با  استفاده از تجربیاتی که از خط یک داریم خط دو را  با موفقیت به پایان برسانیم.

شعرباف اظهار داشت: در آینده مبارکه، مجلسی، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، خوراسگان و فولادشهر به شبکه مترو و تا آخر 98، بهارستان به مترو اصفهان متصل خواهد شد.

وی  با بیان این که باید درشبکه حمل و نقل مترو به جابجایی بیش از 200 هزار مسافر در روز برسیم، تأکید کرد: برای فولادشهر اعتبارات در نظر گرفته شده است اما هنوز بر سر مسیر اختلافاتی وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.