سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست با بیان اینکه بالای ۱۰۰ درصد از منابع آبی در کشور استفاده می‌شود، گفت: بیش از ظرفیت از منابع آب تجدیدپذیر کشور استفاده می‌کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حمید ظهرابی سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان در سنندج گفت:آنچه در موضوع آب، گرد و غبار آلودگی کلان در شهر‌ها می‌بینم محصول بی‌توجهی‌های بشر به محیط زیست است.

سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست با بیان اینکه برنامه مدیریت زیست بوم تدوین شده است، گفت:مدیریت زیست‌بومی مدیریتی مبتنی بر مشارکت همه ذینفعان محیط زیست است.

سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست با بیان اینکه بالای ۱۰۰ درصد از منابع آبی در کشور استفاده می‌شود، گفت: بیش از ظرفیت از منابع آب تجدیدپذیر کشور استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری ناپایدار از منابع آبی به حدی رسیده است که ما در بالادستی حوضه‌ها شرایط بهره‌برداری جدید را ایجاد می‌کنیم و در پایین دست بخشی دیگر دچار مشکل می‌شوند.

وی اضافه کرد: سد‌هایی در کشور ساخته شده است که در بالا دست آن از منابع آبی استفاده می‌شود و سد در حال حاضر خالی است ضمن اینکه حجم روان‌آب‌های تولیدی ۴۰ درصد در کشور کاهش یافته است.

سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست نداشتن برنامه، بهره‌برداری ناپایدار از منابع را از دلایل اصلی مشکلات امروز دانست و گفت: انتقال بین حوضه‌ای را آخرین راهکار برای آب شرب می‌دانیم و این در صورتی که در بالادست مردم آسیب نبینند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را بر این معطوف می‌کنیم که نگرانی‌هایی که در این حوزه وجود دارد برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: دنبال این هستیم که برنامه‌ریزی را از پایین به بالا و با مشارکت همه ذینفعان انجام دهیم.

سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست به بحث نجات‌بخشی تالاب زریوار مریوان را در بستر چارچوب اقدامات جدی انجام خواهد شد، گفت: بحث ثبت این تالاب در کنوانسیون هم با جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم شاهد تحقق این مهم باشیم.

به گفته سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست، در بحث گردشگری مبتنی بر طبیعت در کردستان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که امیدواریم با همکاری و همبستگی مدیران و مسوولان دستگاه‌های مختلف شاهد تحقق اهداف در این حوزه باشیم.

وی اظهار کرد: اگر طرح آمایش سرزمینی در کردستان تدوین نشده است باید در راستای تدوین آن تلاش شود و برنامه‌های توسعه استان را بر مبنای این طرح جلو ببرید.

سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست به محیط زیست طبیعی استان هم گریزی زد و گفت: باید سطح مناطق حفاظت‌شده استان را با برنامه‌ریزی به سطح استاندارد برسانیم.

وی توسعه زیرساخت‌ها و امکانات را در راستای حراست از محیط زیست ضروری خواند و گفت: اقدامات و حمایت‌های اساسی به ویژه در بحث نیروی انسانی را پیگیری خواهیم کرد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: مدیریت پسماند‌ها هم یک ضرورت جدی است که انتظار داریم متولیان امر با حساسیت آن را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/م

ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و امکانات را در راستای حراست از محیط زیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.