پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران ۴ و ۵ شهریور ۱۳۹۷ به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خاتمیان، دبیر علمی پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران گفت: در هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز و همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸، پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی این کنفرانس در تبریز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این کنفرانس با همکاری دانشگاه تبریز و انجمن شیمی ایران و با مشارکت پژوهشگران دانشگاهی داخلی و خارجی و صاحبان صنایع در شهریور ۱۳۹۷ به میزبانی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

خاتمیان در ادامه با اشاره به کاربرد‌های وسیع زئولیت در صنایع گوناگون، افزود: این کنفرانس در محور‌های مختلفی همچون زئولیت‌های طبیعی، جایگزینی ایزومورف در زئولیت‌ها، سنتز مواد مزومتخلخل، زئولیت‌هایی با ساختار سلسله مراتبی، چارچوب‌های فلز- آلی، هیدروکسید‌های دوگانه لایه‌ای، غشا‌های ماتریس مخلوط، شیمی میزبان- مهمان در مواد متخلخل، غربال‌های مولکولی، کاربرد‌های زئولیت‌ها (نفت و پتروشیمی، کشاورزی، پرورش ماهی و پزشکی) و شیمی محاسباتی در مواد متخلخل برگزار خواهد شد.

استاد دانشکده شیمی معدنی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه یقیناً دستاورد‌های پژوهشگران در این زمینه و ارائه آن‌ها در این کنفرانس بین‌المللی نتایج درخشانی را در پی خواهد داشت، یادآور شد: با برپایی این کنفراس در سطح بین‌المللی امید می‌رود، ارتباط‌های بسیار سازنده در جهت تبادل آخرین دستاورد‌های علمی بین محققان و شرکت‌کنندگان تحقق یابد.

وی آخرین مهلت ارسال مقالات به پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران را ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ اعلام کرد و تصریح کرد: نتایج داوری مقالات این کنفرانس نیز ۱۰ تیر همان سال اعلام و آخرین مهلت ثبت‌نام هم ۱۸ تیر ۱۳۹۷ است.

خاتمیان در این ارتباط از همه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرد و یادآور شد: چکیده مقالات دریافتی پس از داوری توسط کمیته علمی کنفرانس در بخش‌های مختلف در قالب پوستر و سخنرانی ارائه خواهند شد و علاوه بر آن اساتید مدعو خارجی و داخلی در قالب سخنرانی به ارائه آخرین یافته‌های علمی خود در این بخش خواهند پرداخت.

استاد دانشکده شیمی معدنی دانشگاه تبریز، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه تجهیزات و مواد شیمیایی را از دیگر برنامه‌های جنبی این کنفرانس اعلام کرد.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۴ هزار دانشجو، ۸۰۰ نفر هیات علمی، ۲۱ دانشکده، چندین قطب علمی و مرکز تحقیقاتی به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح یک، جامعه و برتر کشور است.

دبیر علمی پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی http://iizc۵.tabrizu.ac.ir مراجعه کنند. 

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری  پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.