نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران گفت: توافق هسته‌ای شرایط سرمایه گذاری در ایران را تغییر داد.

تغییر شرایط سرمایه گذاری در ایران با توافق هسته‌ای

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا احمدی نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران امروز چهارشنبه در همایش کشاورزی با محوریت توسعه تجارت ایران و آلمان در بخش غذا و کشاورزی در شیراز بیان کرد: توافق هسته‌ای و به دنبال آن برداشته شدن بخشی از تحریم ها، شرایط سرمایه گذاری در ایران را به شکل قابل توجهی تغییر داد و بهبود بخشید.

وی با اشاره به اینکه نیاز بالقوه برای مدرنیزه کردن و ارتقای سطح کیفی بخش صنعت غذا و کشاورزی در ایران وجود داشت، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۶ انجمن کشاورزی آلمان موسوم به DLG و وزارت جهاد کشاورزی ایران توافقنامه‌ای برای توسعه کیفی صنعت کشاورزی در ایران امضا کردند.

نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران ادامه داد: بر اساس آن توافقنامه، گروه DLG به عنوان نماینده آلمان با همکاری مستقیم وزارت غذا و کشاورزی این کشور طرح نمایندگی صنعت غذا را به شکل مشترک در ایران آغاز کند.

علیرضا احمدی اضافه کرد: از هداف این کار، توسعه و تقویت ارتباطات و تبادلات تجاری ایران و آلمان در رابطه با صنعت غذا و کشاورزی تعیین شد.

وی گفت: برقراری و هماهنگی ارتباطات مستقیم در سطوح وزارتخانه دو کشور بخصوص در رابطه با گروه‌های کاری که ایجاد شده، توسعه ارتباطات تجاری دوجانبه در رابطه با صنعت غذا و کشاورزی، حمایت در راه اندازی کسب و کار و ارتباطات از دیگر اهدافی که در اجرای این طرح دنبال می‌شد.

احمدی، از دیگر اهداف این طرح را تلاش برای ارتقای سطح دانش بازار بدین معنی که اطلاعات مفیدتر و جامع تری در ارتباط با ساختار و فعالان بازار و موسسه‌های قانونی و بحث موانع تجاری بین دو کشور کسب شود و تبادل بین فرهنگی برای فعالان اقتصادی در این صنعت بین ایران و آلمان برشمرد.

نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران اضافه کرد: علاوه بر این، چند فعالیت اصلی را نیز برای تحقق اهداف مذکور در نظر داریم که مواردی همچون تعیین نیاز‌ها و نیازسنجی صنعت کشاورزی دو کشور، زمینه سازی و فراهم کردن ارتباطات تجاری دوطرفه در حوزه غذا و کشاورزی، سازمان دهی رویداد‌ها در قالب سمینار‌ها به منظور انتقال تکنولوژی و فعالیت نمایندگان این حوزه در آلمان در ارتباط با شرکای ایران را شامل می‌شود.

احمدی بیان کرد: در جهت تحقق اهداف این طرح در ایران با همکاری می‌توان گام‌های موثری برداشت.

انتهای پیام/ن

صحبت های نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران در همایش کشاورزی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار