مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته کار و کارگر، تعدادی از کارگران استان به دیدار مقام معظم رهبری مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان شمالی گفت: در هفته کار و کارگر افتتاح نمایشگاه عرضه کالا‌های ایرانی و عرضه دستاورد‌های زنان عشایر و روستایی در این نمایشگاه، دیدار تشکلات کارگری استان با استاندار و در نهایت اعزام ۹ نفر از جامعه کارگری استان به دیدار رهبری با جامعه کارگری از جمله اقدامات این سازمان در هفته کارگر است.

وی اظهار کرد: در سال ۹۶ ٬ ۱۲ هزار و ۳۲۸ نفر برای فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت نام کردند، که ۱۰۱۴ نفر از آنها هم‌اکنون از کار تعدیل  و در نهایت ۱۱ هزار و ۳۱۴ شغل در استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اعلام اینکه میانگین نرخ بیکاری در خراسان شمالی در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵، یک و نیم درصد کاهش یافته است، گفت: خراسان شمالی در زمینه کاهش نرخ بیکاری خود از رتبه هشتم به رتبه چهارم کشوری صعود کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش آماری مرکزی ملی آمار کشور، میانگین نرخ بیکاری خراسان شمالی در سال ۹۵، ۱۱.۲ درصد بوده است و این آمار در سال ۹۶ به ۹.۷ درصد رسیده است.

نوری گفت: میانگین نرخ بیکاری کشور در سال ۹۵، ۱۲.۴ درصد و در سال ۹۶ نیز ۱۲.۱ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین نرخ بیکاری در خراسان شمالی در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵، یک و نیم درصد کاهش یافته است و این آمار گویای آن است که خراسان شمالی در کاهش نرخ بیکاری اش از رتبه هشتم به رتبه چهارم کشوری صعود کرده است.

نوری گفت: در سال ۹۶، در فصل بهار نرخ بیکاری استان ۱۰.۸ درصد، در فصل تابستان ۹.۹ درصد، در فصل پاییز ۸.۷ درصد و در زمستان نیز ۹.۵ درصد بوده است.

وی اعلام کرد: جمعیت بیکار استان در سال ۹۴، ۳۰ هزار و ۱۴۰ نفر و در سال ۹۵ نیز ۳۱ هزار و ۴۶۷ نفر بوده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در نرخ مشارکت اقتصادی در کشور با ۴۲.۲ درصد مشارکت اقتصادی، بیشترین میزان را در این بخش داشتیم.

نوری با تاکید بر این که جان کارگر در فضای کار برای ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: با توجه به برگزاری ۷۵ هزار ساعت آموزش با موضوع ایمنی در کارگاه٬ خوشبختانه آمار فوت در حین انجام کار که در سال ۹۵، ۱۱‌نفر بود در سال ۹۶ به ۶ نفر رسید.

انتهای پیام/آ


کاهش حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی

برچسب ها: وزارت کار ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.