نخستین همایش استانی لوح و قلم با تجلیل از نویسندگان برتر در یاسوج به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛در این همایش از خانواده‌های معظم شهدای نویسنده، پژوهشگران، محققان، نخستین همایش لوح و قلم در یاسوجپیشکسوتان و مفاخر فرهنگی در عرصه نویسندگی تجلیل شد.
نماینده، ولی فقیه در استان در این همایش زبان هنر را بهترین و مناسبترین ابزار برای انتقال فرهنگ و ارزش‌ها به نسل‌های امروز و آینده دانست و گفت: قلم در نزد پروردگار، قرآن، اهل بیت عصمت و طهارت و بزرگان دین از جایگاه والایی برخوردار است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: اگر بیان و قلم نبود هرگز بشریت و انسان به رشد و بلوغ فکری نمی‌رسید و همچنان در طفولیت باقی می‌ماند و هرگز آیات قرآنی و الهی برای هدایت مردم نازل نمی‌شد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر قلم برای رشد و هدایت انسان‌ها باشد ارزش دارد، اما اگر حقایق، تورات و انجیل را تحریف کند عذاب و عواقبی خطرناک را به دنبال دارد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به اینکه قلم اجازه نداد تا دانسته‌ها و بزرگان به فراموشی سپرده شوند و به تاریخ بپیوندند گفت: نویسندگان و صاحبان قلم باید از مغالطه، بیهوده گویی و دروغ گویی بپرهیزند.
احمدی استاندار هم با تاکید بر ارج نهادن به مقام شامخ نویسندگان و اهل قلم گفت: این همایش فرصتی مناسب برای معرفی و شناساندن عمق فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم این استان است.
احمدی افزود:لوح و قلمی می‌تواند انسان را به سعادت برساند که لوح و قلم تعهد، میراث داری و دفاع از تاریخ و تمدن یک ملت بزرگ باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان اینکه ۲۵۰ نویسنده در استان با دارا بودن بیش از ۵۰۰ اثر مورد بررسی قرار گرفت گفت: با رای هیئت داوران ۳۸ نویسنده برتر از بین شهدا، نویسندگان فعلی، پیشکسوتان و مفاخر فرهنگی متوفی استان به عنوان نویسندگان برتر انتخاب شدند.
دهبانی پور افزود:هدف از برگزاری این همایش کمک به توسعه فرهنگ و هنر استان و جمع آوری آثار آن‌ها به صورت مکتوب در قالب کتابی با عنوان یادگار ماندگار به همراه عکس، زندگینامه و آثار و فعالیت‌های آن‌ها بوده است.
 انتهای پیام/غ

تجلیل از نویسندگان

برچسب ها: همایش ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.