شهردار آبادان گفت : آبادان ظرفیت میزبانی رویدادهای بین المللی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حسین حمیدپور شهردار آبادان گفت : حذف روادید اتباع خارجه برای ورود به منطقه آزاد اروند و برخورداری از پتانسیل ها و زیرساخت های مناسب ، آبادان را در جایگاه میزبانی مناسب برای رویدادها و مجمع های بین المللی قرار داده است.

وی افزود:حذف روادید بزرگترین فرصت آبادان برای معرفی پتانسیل های گردشگری و جذب توریست است و ما می خواهیم از این فرصت پیش آمده، بهترین استفاده را داشته باشیم .

شهردار آبادان گفت : لغو روادید امتیازی برای سرمایه گذاران است  چرا که امکان تردد نیروهای تخصصی آنها نیز به این منطقه فراهم شده است.

حمید پور  با اشاره به ظرفیت فرودگاهی موجود آبادان افزود : فرودگاه بین المللی آبادان به لحاظ قدمت دومین فرودگاه کشور به شمار می رود و این آمادگی را دارد که میزبان شایسته ای برای اتباع خارجی باشد.

وی گفت: فرودگاه آبادان با ظرفیت های مناسب آمادگی کامل برای میزبانی اتباع خارجی را دارد که بدون روادید به منطقه آزاد اروند می آیند و می توان در این فرودگاه برای آن دسته از اتباع خارجی که قصد سفر به سایر نقاط کشور را دارند، ویزا صادر کرد.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس واقع شده که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی رودخانه های اروند رود و کارون قرار دارد.

این منطقه همجوار با کشورهای عراق و کویت است و با داشتن ظرفیت حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است.

با حذف روادید از آذرماه پارسال تا پایان فروردین سال جاری حدود180 هزار گردشگر از کشورهای مختلف به منطقه آزاد اروند سفر کردند.

انتهای پیام /د

حذف روادید اتباع خارجه

برچسب ها: گردشگری ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.