مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:فعالان اقتصادی باید کارنامه مالیاتی خود را ارائه بدهند اما کسی حق وصول مالیات را از آنها ندارد.

اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با مسئولان قضایی استان خوزستان، مسئولان حقوقی دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و نمایندگان ارشد دادستانی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛گفت:سالانه ۲۶ میلیارد تومان بابت استقرار نیروی های گمرک و نیروهای انتظامی در مبادی ورودی منطقه و کنترل و نگه داری از حصار منطقه آزاد اروند هزینه می‌کنیم.

وی افزود:اولین مزیت منطقه آزاد اروند معافیت گمرکی و دومین مزیت، معافیت مالیاتی است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:فعالان اقتصادی باید کارنامه مالیاتی خود را ارائه بدهند اما کسی حق وصول مالیات را از آنها ندارد چون از پرداخت مالیات معاف هستند.

زمانی افزود:این معافیت برای کلیه حقوق بگیران نیز لحاظ شده است و از پرداخت مالیات معاف شدند و حقوق آنها ۱۰ درصد بیشتر از مبلغ حقوق بگیران در سرزمین اصلی است.

وی گفت:قانون معافیت مالیاتی ارزش افزوده در واقع حقوق مصرف کننده است نه فروشنده، مردم نباید این مبلغ رو پرداخت کنند و این حق مربوط به مصرف کننده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود:استان بصره با ۵ میلیون نفر جمعیت مرکز اقتصادی عراق است و برای استفاده از این فرصت به نفع منطقه آزاد اروند توانستیم روادید ورود اتباع خارجه را به منطقه از مرز با این استان لغو کنیم البته در ورودی منطقه همه مراحل قانونی طی شده و چک های لازم  صورت می‌گیرد.

زمانی گفت:تا دیشب حدود ۱۸۰ هزار نفر تبعه خارجی که عمدتا عراقی هستند بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند.

وی افزود:پس از لغو روادید اتباع خارجه و تا کنون میزان داد و ستد در منطقه آزاد اروند ۳۰ درصد بیشتر شده است.

گردشگری زود بازده ترین و بیشترین مزیت اقتصادی را برای خرمشهر و آبادان  ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/د

معافیت گمرکی، اولین مزیت منطقه آزاد اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.