مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: 821 کودک زیر 6 سال دچار سوء تغذیه در استان تهران در سال 96 از طرح همسفره بهره‌مند شدند.

بهره مندی 821 کودک دچارسوء تغذیه استان تهران از طرح همسفرهمحسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛؛ با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف به‌صورت هدفمند و زمان‌دار ارائه می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته ۸۲۱ کودک دارای سوءتغذیه با همکاری خانه‌های بهداشت شهری و روستایی در سطح استان شناسایی‌ شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر 6 سال ماهیانه به صورت میانگین ۷۰ هزار تومان به حساب آن‌ها واریز می‌شود، بیان کرد: به‌منظور کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر 6 سال دچار سوء تغذیه بسته‌های مواد غذایی مورد نیاز آن‌ها با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد تأمین و به آن‌ها عرضه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: بر اساس دستور غذایی کارشناسان علوم پزشکی استان تهران، سبد غذایی متناسب با نیاز تغذیه‌ای کودکان دچار سوء تغذیه از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد تهیه و به آن‌ها داده می‌شود.

ولیئی تاکید کرد: با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی یکساله و بیشتر، کودکان بهبود یافته در قالب این طرح از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج‌شده و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

وی به اجرای طرح همسفره اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با مشارکت نهاد‌های حمایتی و دانشگاه علوم پزشکی در حمایت از کودکان مبتلا به سوء تغذیه در شش مرحله 2 ماهه در مناطق محروم استان اجرا می‌شود که در سال گذشته ۶۸۹ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان در استان تهران برای این امر هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر 6 سال نیز فراهم‌شده است، افزود: خیران می‌توانند با حمایت از طرح همسفره در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال مشارکت کنند.

ولیئی با اشاره به اینکه سبد غذایی ویژه کودکان زیر 6 سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است، گفت: طرح همسفره برای همه کودکان زیر 6 سال اعم از تحت حمایت و نیازمند که دچار سوء تغذیه هستند، اجرا می‌شود.

وی همچنین به تغذیه زنان باردار و شیرده اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۱۱ نفر از مادران تحت حمایت کمیته امداد در استان تهران که دچار سوء تغذیه بودند، درمان شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار