قائم مقام سازمان عشایر کشور گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده و برنامه ششم توسعه عشایر را مورد توجه قرار داده و سهم خوبی در مباحث اعتباری برای رفع مشکلات این قشر سخت کوش و مولد جامعه پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  شاهپور علایی مقدم قائم مقام سازمان عشایر کشور در سفر به خاش و دیدار با فرماندار، مسئولان و عشایر منطقه کلچات بخش مرکزی این شهرستان اظهارداشت: لازم است از روحیه خدمتی خوب مسئولان این شهرستان به عشایر قدردانی کرد.

وی افزود: برای ارتقای شاخص‌های برخورداری عشایر شامل آب، بهداشت، اسکان، برق، آموزش و پرورش و ... برنامه‌های ویژه‌ای دیده شده است.

وی تصریح کرد: خشکسالی‌ها در سیستان و بلوچستان به جامعه هدف عشایری خسارت‌های فراوانی وارد کرده و دولت تلاش دارد نیاز‌های مهم این قشر را برآورده سازد.

وی گفت: در مبحث آبرسانی به عشایر و تامین علوفه و کنسانتره دامی با همکاری اتحادیه‌های عشایری به جامعه هدف کمک می‌کنیم و امیدواریم در هیات دولت بتوانیم مشکلات عشایر را منعکس و خدمات خوبی را ارائه دهیم.

معاون سازمان عشایر کشور افزود: به طور قطع برای استقرار عشایر و بیمه آنان و دام هایشان، استمهال وام ها، لایروبی چشمه و قنات و تجهیز چاهها، تامین خودرو و تانکر‌های آبرسانی، عشایر سیستان و بلوچستان و منطقه خاش را ویژه خواهیم دید.

حمید طوقی مدیرکل امور عشایری سیستان و بلوچستان نیز در این سفر گفت: برای اسکان عشایر آمادگی داریم، اما مبحث تامین آب و فراهم کردن زیرساخت‌ها در اولویت‌های نخست است.

فرماندار خاش نیز گفت: یک چهارم عشایر استان در خاش سکونت دارند و در سال‌های آباد از عشایر خراسان جنوبی و جنوب کرمان میزبانی می‌کنیم.

محمداکبر چاکرزهی در دیدار با معاون عشایر کشور و هیات همراه و عشایر ساکن در کلچات بخش مرکزی خاش افزود: وجود خشکسالی‌های مستمر سبب فلج شدن زندگی عشایر شده و در مساله تامین علوفه و نهاده‌های دامی و بیمه و آب آشامیدنی به حمایت‌های ویژه دولت نیاز دارند.

وی اظهار داشت: دولت خدمات دهی به عشایر را در اولویت کاری خود قرار داده و از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای خدمت به این قشر بهره گرفته ایم.

وی ادامه داد: در رابطه با اجرای طرح‌های کشاورزی و آبخیزداری، برق و ... کار‌هایی را برای عشایر انجام داده ایم، اما نیاز است به این قشر بیشتر توجه شود.

فرماندار خاش گفت: ۲۵ هزار نفر عشایر در این شهرستان ساکن هستند.

وی افزود: هزار و ۴۰۰ خانوار عشایر زیر پوشش بیمه قرار دارند و چهار هزار راس دام عشایر هم بیمه هستند.

چاکرزهی تصریح کرد: ۵۳ درصد از عشایر را بانوان تشکیل می‌دهند و هشت صندوق خرد برای کمک به این قشر تشکیل شده و عشایر به کار کشاورزی و دامداری و تولیدات دستی مشغول هستند.

بخشدار مرکزی خاش نیز گفت: در حوزه آموزشی و تامین آب، برق و سامانه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری از سوی دولت کار‌های ارزشمندی در منطقه انجام شده است.

مجتبی شجاعی افزود: عشایر به آب آشامیدنی، تانکر‌های آبرسانی و تامین علوفه و نهاده‌های دامی نیاز دارند و خشکسالی‌های شدید و مداوم سبب خسارت به این قشر شده و زندگی آنان را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته است.

انتهای پیام/ع

سفر قائم مقام سازمان عشایر کشور به سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار