یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس پس از سفر به سوریه اعلام کرد خلاف گزارش‌های غلط بی‌بی‌سی، بیشتر مردم سوریه حامی رئیس‌جمهور و ارتش کشورشان هستند.

علیرغم گزارشات غلط بی بی سی مردم سوریه حامی بشار اسد هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس پس از بازگشت از سفر خود به کشور  سوریه به راشاتودی گفت: بیشتر مردم سوریه حامی بشار اسد، رئیس جمهور، و ارتش کشورشان هستند و شبکه خبری بی بی سی گزارش‌های غلط و یک‌جانبه‌ای را از اوضاع این کشور در اختیار مخاطبان انگلیسی خود قرار می‌دهد.

بنا به گفته «کارولین کوکس»، علیرغم ادعاهای دولت‌ها و رسانه‌های غربی، اکثریت مردم سوریه از بشار اسد و ارتش سوریه و نیز روسیه برای مبارزه علیه گروه ترویستی داعش و گروه‌های افراطی در این کشور سپاسگزار هستند.

عضو مجلس اعیان انگلیس در این باره گفت: مردم سوریه بسیار قدردان ارتش این کشور، بشار اسد و نیز روسیه برای کمک به نابودی تروریست‌ها هستند، تروریست‌هایی که مرتکب وحشتناک‌ترین جنایات در این کشور می‌شوند.

وی افزود: با این حال رسانه‌های انگلیس از جمله بی بی سی در انعکاس دقیق و درست نگرش عمومی مردم سوریه نسبت به وضعیت کنونی کشورشان بسیار ضعیف عمل کرده اند.

او در این باره ابراز داشت: بسیاری علاقمند هستند تا دیدگاه مردم سوریه را در شرایط فعلی بدانند. به طور گسترده و عمیقی احساس می‌شود که گزارش‌های بی بی سی درباره نظر مردم سوریه کاملا جانبدارانه و یک طرفه است.

او در ادامه به توضیح نحوه گفتگوی آزادانه خود با افرادی پرداخت که به صورت تصادفی در پارک‌های این کشور ملاقات می‌کرده است. وی در این باره گفت: دیدار و گفتگوی من با مردم سوریه به نحوی بود که نمی‌توانسته از سوی دولت برنامه‌ریزی شده باشد. من با دو بانوی مسلمان در یکی از پارک‌های شهر حلب به گفتگو پرداختم و این دیدار از پیش برنامه‌ریزی شده نبود و از آنها درباره احساس خود نسبت به شرایط موجود در کشورشان سوال کردم و آنچه آنها در پاسخ به این سوال گفتند کاملا با آنچه در جلسات رسمی از زبان مردم سوریه شنیدم مطابقت داشت.

پیام کوکس برای مردم انگلیس و سرتاسر دنیا بسیار ساده است. او پیام خود را اینگونه بیان کرد: شاید بهتر باشد تا مردم سوریه را برای تعیین آینده و سرنوشت خود آزاد بگذاریم.

کارولین کوکس که از اعضای مجلس اعیان انگلیس است، اخیرا از سفر به چند شهر سوریه بازگشته است. او در سفر خود با شمار زیادی از مردم سوریه از جمله مقامات دولتی، معارضان، هنرمندان، روشنفکران، نویسندگان و شهروندان عادی سوری گفتگو کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بشار اسد ، سوریه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار