در پی افزایش تنش میان روسیه و انگلیس، سفیر این کشور در مسکو قضیه مسمومیت جاسوس سابق روس را بر روند درخواست ویزا شهروندان روسیه بی تاثیر دانست.

سفیر انگلیس: درخواست ویزا شهروندان روس ربطی به مسمومیت اسکریپال نداردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، لاوری بریستو، سفیر انگلیس در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد: شرایط پیش آمده پس از قضیه مسمومیت سرگئی اسکریپال، مامور سابق اطلاعاتی روسیه در شهر سالزبری انگلیس تاثیری بر روند درخواست ویزا برای شهروندان عادی روسیه نخواهد داشت.

بریستو در این باره گفت: روند درخواست ویزا از سوی شهروندان عادی روس متاثر از قضیه مسمومیت اسکریپال نخواهد شد. شهروندان عادی روسیه می‌توانند همانند سابق درخواست صدور ویزای خود را از طریق مرکز صدور ویزا پیگیری کنند. سفیر انگلیس در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این روند متاثر از قضیه مسمومیت جاسوس سابق روس می‌شود یا خیر افزود: امیدوار هستیم زمان لازم برای بررسی درخواست شهروندان روس همانند سابق باشد.

در 12 ماه آوریل سازمان منع تسلیحات شیمیایی گزارشی را به اعضای این سازمان درباره نتایج و یافته‌های مربوط به تحقیقات خود در قضیه مسمومیت اسکریپال ارائه داد. هنوز جزئیات مربوط به این گزارش منتشر نشده است؛ زیرا این گزارش تنها در اختیار کشورهای عضو سازمان منع تسلیحات شیمیایی قرار گرفت. با این حال بنا به اطلاعات دریافت شده در این خصوص، این سازمان نتیجه‌گیری لندن درباره ماهیت ماده مورد استفاده در مسمومیت جاسوس  سابق روس و دخترش را مورد تائید قرار داده است.

با این حال سفیر روسیه در انگلیس بعدها خاطر نشان کرد که گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی هیچ اطلاعاتی را برای کمک به ادعاهای لندن درباره مداخله روسیه در مسمومیت اسکریپال با گاز عامل عصب ارائه نداده است. اخیرا نیز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از مسمومیت اسکریپال دولت انگلیس هنوز مدارک و اسناد قابل استناد در این خصوص را در اختیار روسیه قرار نداده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار