رئیس‌جمهور آمریکا پس از پی بردن به تعداد کم اخراج دیپلمات‌های روس در اروپا در مقایسه با آمریکا خشمگین شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌ها به نقل از یک مقام دولت آمریکا از خشمگین شدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از پی بردن به موضوع شمار دیپلمات‌های اخراجی روس از فرانسه و آلمان خبر دادند، زیرا تعداد دیپلمات‌های اخراجی این دو کشور بسیار کمتر از دیپلمات‌های اخراج شده از آمریکا بود.

طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، ترامپ به تیم خود دستور داد تعداد دیپلمات‌های خارجی آمریکا را نیز با آن‌ها تطبیق دهد و در زمینه اخراج دیپلمات‌های روس، بیش از دیگر کشورها پیش نرود.

طبق خبرهای منتشر شده، دستیاران ترامپ سعی کردند او را متقاعد کنند که تعداد مجموع دیپلمات‌های اخراجی اتحادیه اروپا تقریبا با دیپلمات‌های اخراجی آمریکا برابر است، با این وجود رئیس‌جمهور آمریکا گفت به تعداد مجموع دیپلمات‌های اخراجی از اتحادیه اروپا اهمیتی نمی‌دهد.

پس از آن که فرانسه و آلمان اعلام کردند 4 دیپلمات روس از پاریس و 4 دیپلمات از برلین اخراج می‌شود، خشم ترامپ فوران کرد، زیرا این تعداد بسیار کمتر از  60 دیپلماتی است که قرار بود از آمریکا اخراج شود.

«سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه سابق روس و دخترش یولیا ماه گذشته در سالزبری با گاز اعصاب مسموم شدند. انگلیس، روسیه را به ارتکاب این عمل متهم و 23 دیپلمات روس را از این کشور اخراج کرد.

بسیاری از کشورهای اروپایی به حمایت از «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار